הזוכים, השבחים - והשטיח שהתחלף: אוסקר 2023

בטקס פרסי האוסקר ה-95 שהתקיים אתמול בהוליווד זכו מספר מתמודדים בולטים: הסרטים "הכול בכל מקום בבת אחת", "הלוויתן" ו"במערב אין כל חדש". רבים מהצופים הופתעו לראות כי השטיח האדום המזוהה עם הטקס - הוחלף במרבד בצבע שמפניה

זמן צפייה: 02:16

"הכול בכל מקום בבת אחת" הוא הזוכה הגדול של טקס האוסקר ה-95, שהתקיים הלילה (שני) בתיאטרון דולבי שבלוס אנג'לס בהנחיית ג'ימי קימל. הסרט זכה בשבעה פרסי אוסקר (מתוך 11 מועמדויות סך הכל), כולל פרס הסרט הטוב ביותר ופרס הבמאי הטוב ביותר.

זוכים בולטים נוספים הם הסרטים "במערב אין כל חדש", הפיצ'ר החדש של נטפליקס שזכה בארבעה פרסים, ו"הלוויתן", שזיכה את ברנדן פרייזר בפרס השחקן הטוב ביותר. בנוסף, הצופים הופתעו שהשטיח האדום המזוהה עם הסרט הוחלף בשטיח בצבע שמפניה.

הסרט "הכול בכל מקום בבת אחת" זכה לשבחים רבים על הסיפור המקורי שלו וכן על הליהוק המגוון, שכלל כוכבים אסייתים ואסיאתים-אמריקנים רבים. מישל יאו, השחקנית הראשית בסרט, זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר והיא האסייתית הראשונה לזכות בו אי פעם. "זו ההוכחה שחלומות גדולים אכן מתגשמים. אל תתנו לאף אחד להגיד לכם שעברתם את השיא שלכם", אמרה יאו בנאום זכייה מעורר השראה.

מישל יאו, זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר 2023
מישל יאו, זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר 2023 | צילום: רויטרס

"במערב אין כל חדש", סרט המבוסס על רומן המלחמה האייקוני של הסופר אריך מריה רמרק, זכה בארבעה פרסי אוסקר. הסרט הוא הפיצ'ר הגרמני השלישי בהיסטוריה שזוכה בפרס הסרט העלילתי הבינלאומי הטוב ביותר. בנוסף, הסרט זכה בפרס הצילום הטוב ביותר, בפרס עיצוב ההפקה הטוב ביותר ובפרס תצלום המקורי הטוב ביותר.

ברנדן פרייזר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על הסרט "הלוויתן", בו הוא משחק מרצה המתמודד עם עודף משקל קיצוני ויחסים רעועים עם בתו המתבגרת. זו הייתה המועמדות הראשונה של פרייזר לפרס האוסקר, והשבחים שקיבל על תפקידו בסרט זה מצביעים על חזרה מוצלחת למסך הגדול ולתרבות המיינסטרים.

ברנדן פרייזר זכה בפרס על תפקידו בסרט ''הלוויתן''
ברנדן פייזר זכה בפרס האוסקר על תפקידו בסרט ''הלוויתן''

כמו כן, חשוב לציין כי זו הפעם הראשונה מאז 1961 שהשטיח המפורסם שלהאוסקר אינו אדום אלא לבן. האחראי לכך הוא הצוות החדש העומד מאחורי הניהול היצירתי של פרסי האוסקר  - ליסה לאב (עורכת לשעבר של ווג) והמנהל הקריאטיבי של אירועי המאט גאלה, ראול אווילה. בראיון לסוכנות הידיעות AP זמן קצר לאחר פרישת השטיח, הסבירה לאב כי, "בחרנו לפרוש שטיח בצבע שמפניה כדי לסמל את "שעת הזהב" שלפני השקיעה, בה יש את התאורה היפה ביותר לצילומים".

בטוויטר, העיתונאי קייל בוכמן התבדח על הבחירה העיצובית החדשה של טקס פרסי האוסקר וכתב "בואו נחכה ונראה אם השטיח החדש יוכל לשרוד שעות של תנועת הולכי רגל".

הזמרת ליידי גאגא, שהופיעה בטקס עם שיר הנושא של הסרט "אהבה בשחקים: מארוויק" (שהיה מועמד אף הוא למספר קטגוריות של פרסים), תועדה כשהיא עוזרת לצלם שמעד על השטיח לבן. הסרטון שותף ברשתות החברתיות בצורה נרחב, וגאגא זכתה לשבחים על התנהגותה הידידותית.