"יש לי את הכלים להצליח": זוכה "משחקי השף" מטפס במהירות לצמרת

אורן אסידו בן 27 בלבד - וכבר נבחר לעמוד בראש מסעדת גורמה חדשה בת"א. בעידן שבו טבח טוב הופך לשף רק אם הוא גם סלב, אסידו הצעיר מבקש להתמקד בצלחת: "רוצה שאנשים יבואו בגלל האוכל"

זמן צפייה: 09:37

מי שעקב אחרי הטיפוס המהיר לצמרת עולם המסעדות של אורן אסידו, נכבש בקסם העממי והמשעשע שלו, ומהביצועים המתוחכמים שלו במטבח. עכשיו, דווקא בשיא משבר הכלכלי, פותח זוכה העונה השלישית של "משחקי השף" מסעדת גורמה יוקרתית, שמפליגה הכי רחוק עם הטעמים שהוא מביא מהבית האשכנזי-מזרחי שלו. בפברואר האחרון גייס איש חיי הלילה, איציק רוסו, את אסידו למסעדת הגורמה החדשה שלו, "פופה", בובה בצרפתית. אסידו מציע כאן תפריט של מסעדה ים-תיכונית עם נגיעות מהמטבחים הקאלסיים של צרפת ואיטליה. אויסטרים לצד קובנה, ריזוטו בסגנון חלבי.

ולמרות שאסידו נראה די שברירי, את עור הפיל שלו הוא הצמיח בשנים של עבודה קשה אצל המאסטרים הגדולים. מיד אחרי השחרור מצה"ל הוא הסתער על המסעדות המובילות בארץ כמו "כתית" ו"המזללה" של מאיר אדוני ו"מחניודה" של אסף גרניט. אך בניגוד למנות המתוחכמות ששף אסידו מבשל במסעדה שלו, אורן הוא מאלה שנהנים מהדברים הפשוטים בחיים. "אני מכור ל'מקדונלד'ס', אני לא צוחק איתך. 'מקדונלד'ס' זו המסעדה הכי טובה בעולם", הוא טוען. הוא הצעיר מבין שלושה אחים, בן לאם ממוצא הונגרי שבישלה בבית בעיקר אוכל מרוקאי, ועם המורשת הקולינרית הזאת הוא משחק מאז כיתה א'.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תקועים בשש: כיצד הפך הכביש המהיר למסחטת כספים מהפקקים?

האוניברסיטאות הודיעו: ממחר – לא יתקיימו בחינות בקמפוסים

אורן אסידו
אורן אסידו | צילום: חדשות 13

קלאודיה אסידו, אמו, סיפה כי כשהיה אצל מאיר אדוני, הוא היה ישן באוטו כי לא השתלם לו לעלות הביתה. "ובאמת, כאב לי הלב ואמרתי לו, 'זה שווה לך את כל זה?' אז הוא אמר, 'אימא, כן', ובאמת זה מה שהוא עשה". קלאודיה סיפרה על הביקור הראשון שלה במסעדה של בנה: "היה מאוד טעים אבל למחרת עוד לא עיכלתי את זה. למחרת, בעבודה, פתאום עיכלתי והתקשרתי לאורן בוכה. הוא אמר, 'אימא, למה את בוכה?' אמרתי לו, 'מהתרגשות'. היה לי כל כך טעים".

לפני שלוש שנים, אחרי שזכה בריאליטי של "משחקי השף", נסללה דרכו אל קדמת המטבח. בעידן שבו למנה במסעדה יש זכות קיום רק כשהיא עולה לאינסטגרם וטבח טוב הופך לשף רק אם הוא גם סלב, אסידו הצעיר מתיימר להתמקד בצלחת: "הציעו לי תוכניות מפה ועד תאילנד שלא לקחתי מסיבה מאוד פשוטה. לא רציתי שיבואו אליי למסעדה בגלל שראו אותי בתוכנית כזאת או אחרת. אני רוצה שאנשים יבואו בגלל האוכל שלי". בינתיים אסידו מצפה לילד, ועד שייוולד היורש, הוא מנסה לשרוד בהצטיינות את משבר הקורונה ומתכנן את הפרויקט הבא שלו עם הטעמים שהוא מביא מהבית. "היעד הבא זה מסעדה מעבר לים. אני בן 27 ויש לי כל הכלים להצליח בכל מה שאני אבחר. כשיש לי מטרה אז אני רץ אליה באמוק".