מארגני האולימפיאדה בטוקיו הודיעו: המשחקים ייערכו ללא קהל

שנה לאחר שהאולימפיאדה כולה נדחתה בעקבות התפרצות הקורונה - שוב נרשם שינוי במתכונת המשחקים בשל המגפה: השרה האחראית הכריזה שלא תתאפשר כניסת צופים לאולמות ולאצטדיונים. "מצטערת"

זמן צפייה: 01:05

שבועיים לפני שריקת הפתיחה: מארגני האולימפיאדה בטוקיו הודיעו הערב (חמישי) כי המשחקים ייערכו ללא קהל, זאת בשל החשש ביפן מפני התפשטות נוספת של נגיף הקורונה ועל רקע נתוני התחלואה האחרונים. אתמול התגלו ביפן 2,180 נשאי קורונה חדשים, כאשר 920 מהם מטוקיו. מדובר במספר הנדבקים היומי הגדול ביותר מאז אמצע מאי.

ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה הסביר כי ההגבלות הכרחיות על מנת למנוע מטוקיו, שם זן דלתא מתפשט במהרה, להפוך למוקד של גל תחלואה חדש במדינה. השרה האחראית על המשחקים האולימפיים סייקו האשימוטו אמרה כי המצב מצער, והוסיפה: "אני מתנצלת בפני רוכשי הכרטיסים". המשחקים יתחילו ב-23 ביולי ויימשכו עד ה-8 באוגוסט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עקב חשיפת חדשות 13: 9.5 שנות מאסר לגננת המתעללת כרמל מעודה

כפי שפורסם בחדשות 13: ישראל תגדיל את מכסת המים שמועברת לירדן

אישום נגד אימאם לוד: "התבטאויות מסיתות על רקע תקופה מתוחה"

סמל האולימפיאדה בטוקיו
סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

יש לציין כי בשל הקורונה, עלה הרעיון לאפשר רק למקומיים להיכנס למשחקים, אלא שהחלטת המארגנים אוסרת גם את האפשרות הזאת. בנוסף לכך - ובניגוד למה שראינו בלונדון 2016, לא צפויים אירועים המוניים סביב המשחקים, וגם טקס הפתיחה וטקס הנעילה ייערכו במתכונת מצומצת. הספורטאים עצמם יידרשו לעזוב את טוקיו בתום 48 שעות מהרגע שיסיימו להתחרות.