ח"כ מישראל ביתנו על אביב גפן: אין סיבה שישתתף בטקס המשואות

עודד פורר הגיב על הפרסום לפיו משרד התרבות ביטל את השתתפותו של אביב גפן בטקס: "הייתי רוצה לראות מישהו שלקח חלק בקולקטיב הישראלי". משרד התרבות הכחיש את הדיווח

אביב ויהונתן גפן
אביב ויהונתן גפן | צילום: יוסי אלטרמן

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר היום (חמישי) כי מי שמשתמט משירות צבאי לא צריך להשתתף בטקס הדלקת המשואות הממלכתי.

"בטקסים כאלה הייתי רוצה לראות מישהו שלקח חלק בקולקטיב הישראלי", אמר פורר לאילה חסון ברדיו 103FM. הוא התייחס לטענה שפורסמה בחברת "החדשות", לפיה משרד התרבות הטיל וטו על השתתפותו של אביב גפן בטקס, לפני שבועיים. לפי הפרסום, הסיבה לביטול הופעתו של גפן בטקרס אינה ברורה.

ממשרד התרבות נמסר בתגובה לפרסום: "שרת התרבות והספורט מירי רגב לא הטילה כל וטו על השתתפות אמנים וביניהם אביב גפן בטקס המשואות. השתתפות אמנים נתונה לבחירתם של הצוות המקצועי וההפקתי של הטקס".

מטעמו של אביב גפן נמסר: "בטקס הדלקת המשואות הציעו לאביב להשתתף לפני כשבועיים. נוהלו מגעים לביצוע השיר 'יומן מסע'. אביב אישר את השתתפותו ומאז לא חזרו אלינו".

אביב גפן
אביב גפן | צילום: יחצ

בתגובה לדיווח על ביטול השתתפותו של גפן בטקס, איגוד אמני ישראל הודיע כי הוא "מתנגד בתוקף לכל החרמה או עירוב של שיקולים פוליטיים בהחלטה אם אמן כזה או אחר יופיע באירועים ציבוריים וממלכתיים. עיקרון זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בחגיגות העצמאות למדינה, בהן אין מקום לתיוג של "שמאל" או "ימין", אלא אמורות לחבר בינינו, ולהראות את המשותף".