נתניהו לאנשי עולם התרבות: נאפשר הופעות בחוץ בקפסולות מיידית

רה"מ ושר התרבות נועדו עם מספר אומנים, והודיעו שניתן יהיה לקיים הופעות בחוץ, כך שהקהל יישב בקבוצות של 20 איש. גנץ יצא אל מפגינים מחוץ לביתו: "יש התקדמות. לממשלת ישראל איכפת מכם"

זמן צפייה: 01:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) עם נציגים מענף התרבות, זאת על רקע המחאה אותה הם מובילים בשבועות האחרונים בשל רצונם לקבל מתווה שיאפשר להם לחזור להופיע בימי הקורונה. בין הנוכחים בפגישה, יהורם גאון, עידן עמדי, עברי לידר, זהבה בן, שלום אסייג, ישי לפידות ומנכ"ל תיאטרון הבימה נועם סמל.

בתוך כך, מאות מעובדי עולם התרבות הגיעו מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין, שם הביעו גם כן את רצונם לחזור לבמה עם תוכנית מסודרת. המפגינים נשאו שלטים עליהם כתבו, בין היתר, "איפה בני?" ו"אסור להשאיר את הבמה ריקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מרים פרץ: "יום קשה ומורכב – מחזיר אותי ליום שבו נפל בני"

גנץ וכוכבי דנו על עזה: על חמאס להרגיע – או שנסלים את התגובה

גנץ צרח על נתניהו וכ"ץ: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"

רה''מ בנימין נתניהו עם נציגי עולם התרבות
רה''מ בנימין נתניהו עם נציגי עולם התרבות | צילום: קובי גדעון, לע''מ

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2008092230' autoplay='0' credit='' desc='גנץ משוחח עם המפגינים' kid='1_s7x3oexd' duration='36'']

בשלב מסוים במהלך הערב, גנץ איפשר למפגינים להיכנס למתחם שליד ביתו ויצא לדבר איתם. "בדיוק כמו שחשוב בית כנסת במדינת ישראל - חשוב גם מופע תיאטרון במדינת ישראל", קרא. "אני אומר בשם הממשלה שאכפת לה מכם".

גנץ הוסיף כי "אנשים שיוצאים למאבק ציבורי על דברים שהם חשובים הם אנשים שצריכים להעריך אותם, להקשיב להם ולדבר איתם". יו"ר כחול לבן יצא לצידו של טרופר, וסיכם כי "נושא התרבות זה נושא שחשוב לנו. יחד אנחנו מנסים לראות איך אפשר לחיות כאן ולא מה צריך לסגור".

מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ
מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ | צילום: צו 8 לפועלי התרבות

בתום הפגישה בין נתניהו לאמנים, שבה לקחו חלק גם שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר, הוחלט כי מופעי התרבות ייפתחו באופן מיידי במתווה של קפסולות במרחב הפתוח. בשבועות הקרובים יגובש מתווה גם למופעים בחללים סגורים.

על פי המתווה שהתגבש , תתאפשר כניסה למופעים במרחבים פתוחים, כאשר המתחמים יחולקו לקפסולות של עד 20 איש בכל קפסולה. כל מתחם הופעה יאושר באופן פרטני על ידי משרד הבריאות. לדברי נוכחים בפגישה, נתניהו אמר לנציגים כי הוא מבין את מצוקתם.

מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ
מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ | צילום: צו 8 לפועלי התרבות

"זו בשורה חשובה והיא כמובן תתן גם עידוד לא רק לאומני ישראל - אלא גם לאזרחי ישראל", אמר נתניהו, שהוסיף כי השרים יבדקו את האפשרות לפתוח את ההופעות בחללים סגורים תחת תוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, אשר תוגש לשולחנם כבר בימים הקרובים.

שר התרבות טרופר בירך גם כן על המתווה, ואמר כי "עולם התרבות הוא עולם חשוב. זו גם בשורה לפרנסה של עשרות אלפי אנשים שמטה לחמם נשבר, וזו גם בשורה חשובה למיליוני ישראלים בימים קשים שיוכלו לחזור ולצרוך תרבות".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

הזמר עברי לידר סיפר על הפגישה: "באתי לראש הממשלה כדי להסביר לו שנגמר לנו האויר. הלכתי לספר לו שלמעלה מ-250 אלף חברים שלי למקצוע יושבים כבר חמישה וחצי חודשים בבית ומדממים. סיפרתי לו על מאות ארגזי מזון שנשלחים כל שבוע לנגנים, טכנאים ומפיקים שהמקרר שלהם ריק והחובות שלהם הולכים וגדלים".

"שאלתי אותו 'למה? למה משאירים אותנו בבית?'", הוסיף לידר, "'למה חנקתם את המוזיקה, התרבות, האומנות? למה סגרתם אותנו בחזרה אחרי שהוכחנו לכם שאנחנו יודעים לעבוד מסודר, על פי ההנחיות, ובעשרת הימים שאפשרתם לנו לעבוד לא היתה אף הדבקה באולמות המופעים".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0908202027' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_198f9nkn' duration='148'']

"הסברתי לו שאנחנו האמנים ואנשי ההפקה הסובבים אותנו מטפלים בשמירה על הקהל שלנו ובריאותו - גם בימים נטולי קורונה - ועל אחת כמה וכמה בימי קורונה". הזמר המשיך ואמר כי "אנחנו יודעים להושיב את הקהל שלנו בצורה בטוחה ומבוקרת באולמות תחת כיפת השמיים, וגם באולמות היכלי התרבות. אנחנו יודעים להכניס ולהוציא את הקהל בביטחון ותוך שמירת מרחק בימים רגילים ובוודאי בימי קורונה".

לדבריו, "ראש הממשלה הקשיב בקשב רב והורה לפתוח על פי המתווה שהוצג לו במקומות תחת כיפת השמיים ולהקים ועדה להמשך פתיחת האולמות. תודה על האוזן הקשבת", סיכם, "תודה על ההבנה וההחלטה לפתוח אותנו במתווה המאפשר שמירה על בריאות הקהל. מרגיש שעשינו דרך חשובה מאוד הערב".

מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ
מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ | צילום: צו 8 לפועלי התרבות

ועד הפעולה של תעשיית האירועים והתרבות מסר בתגובה: "אנו מברכים על הצעד הראשון שעשתה ממשלת ישראל בדרך לפתיחת תעשיית התרבות והאירועים, זאת לאחר מאבק ארוך ומתמשך למען החייאת הענף".

"עם זאת, נמשיך להילחם לפתיחתה המלאה של התעשייה ולהחזרתם לעבודה של 200 אלף חבריה, כך שיוכלו לפרנס את בני משפחותיהם בכבוד. המטרה המרכזית שלנגד עיננו היא השבת התרבות לחייהם של מיליונים לצד שמירה על בריאותם, כאשר ביכולת התעשייה לנטר, לוודא ולהבטיח את בטיחותו של הקהל אשר צמא לתרבות במיוחד בימים אלו".