היסטוריה: עירוני נס ציונה זכתה ביורופקאפ

הקבוצה, שמעולם לא זכתה בתואר בישראל, גברה בגמר 74:82 על סטאל אוסטרוב והניפה את הגביע הרביעי בחשיבותו בכדורסל האירופי. נמרוד לוי הצטיין עם 21 נקודות. "עם אמונה אפשר להשיג הכול"

זמן צפייה: 03:27

עירוני נס ציונה רשמה הערב (ראשון) היסטוריה כאשר זכתה ביורופקאפ, המפעל הרביעי החשיבותו בכדורסל האירופי, לאחר ניצחון  74:82 את סטאל אוסטרוב הפולנית בגמר הפיינל פור, שנערך בהיכל מנורה בתל אביב לעיני 4,000 צופים.

הכתומים, שלא זכו מעולם בתואר בישראל, סיימו מסע מופלא בניצוחו של המאמן בראד גרינברג, ובהנהגת הקפטן טל דן, ששוב השאיר הכול על הפרקט ונלחם כשהוא פצוע בידו וזקוק לניתוח. זאת, כשלרושתם עמדו שבעה שחקנים בלבד.

קבוצת הכדורסל עירוני נס ציונה לאחר הזכייה
קבוצת הכדורסל עירוני נס ציונה לאחר הזכייה | צילום: באדיבות ערוץ הספורט

נס ציונה פתחה את המשחק היטב והצליחה לרדת למחצית ביתרון 35:42. ברבע השלישי הפולנים השתלטו על המשחק, והצליחו ליטול את ההובלה. אלא, שלרבע המכריע הגיעה רק קבוצה אחת, אותה סחף נמרוד לוי לניצחון ענק.

לוי הצטיין עם 21 נקודות, בריאן אנגולה סיפק 15 באחוזים רעים וג'רום מיינסה שלט מתחת לסלים עם 13 ריבאונדים להם הוסיף 14 נקודות. גם ווין סלדן וליאור קררה קלעו בספרות כפולות ופטריק מילק חילק תשעה אסיסטים לצד תשע נקודות.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, בירך את הקבוצה על ההישג: "השחקנים של בראד גרינברג הציגו רוח לחימה סוחפת, והראו שעם מאמץ ואמונה, אפשר להשיג הכול. גאווה ישראלית".