"רציתי בית אחר": נתן גושן על הילדות, ההתחזקות - ועל רומנטיקה

הוא יצא עם דוגמניות, ונישא כעת על גל שירי האמונה: הזמר והיוצר שכופר בהגדרות חברתיות מספר על הדואליות בחייו ועל המעריצות שמבקשות לקרוא איתו תהילים. "הייתי רוצה לעסוק יותר בפנימיות"

זמן צפייה: 13:02

עם שירים שלא יצאו לכם מהראש וכריזמה שכובשת את הקהל, הטלפון של נתן גושן לא מפסיק לצלצל עם הצעות לכתיבת שירים. הלהיט "נחכה לך" של גושן ושל ישי ריבו הצליח להצית בשבועות האחרונים ויכוח ציבורי לאחר שהוגדר על ידי גל אוחובסקי "שיר ההדתה האולטימטיבי, שיא הצונאמי של המוסיקה האמונית" וגרר אחריו טורי דעה לכאן ולכאן בתגובה. וגושן לא נשאר חייב: "לא לקבל שיר שאני הוצאתי כי אני רוצה לשיר על האהבה שלי לבורא עולם, ולקרוא לזה הדתה? זה משהו שהוא לא ליברלי בעליל. אני שואל את האנשים שצעקו לי הדתה, הליברלים, האם בעולם הליברלי שלהם יש מקום גם בשביל איש האמונה? למה זה מבהיל אתכם כל כך?".

לצידו, במה שהפך למערכה, ישי ריבו - בקשר שהתחיל בשיתוף פעולה מזדמן והמשיך למשחקי פיפ"א אל תוך הלילה ושיחות על אלוהים. יש מי שמחבר קו ישיר בין גל השירה הדתית והאמונית שנכנסה עמוק אל תוך המיינסטרים - להדרת נשים - מהפלייליסט, מההופעות ומהמרחב הציבורי בכלל. הדואליות הזו של גושן עמדה למבחן ביום העצמאות האחרון בהופעה ברמת גן כשהתבקש להוריד מהבמה נערה שהזמין לשיר איתו. "הסתכלתי עליה בעיניים, עשיתי את הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות שרתי אליה. ניסיתי לעשות כל דבר בשביל שחס ושלום אף אחד לא ייפגע. הילדה הזאת אח"כ הייתה אצלי בבית כי אני הרגשתי צורך לפצות אותה עד תום".

נתן גושן
נתן גושן | צילום: חדשות 13

המורכבות של גושן נרקחה מילדות בצל גירושים וההתבגרות המואצת שבאה איתם, שהובילה אותו לחיפוש שבסופו בחר בחיי אמונה. "רציתי בית אחר שבו אני יכול לאפשר לעצמי את החלומות שלי, בלי לכפות אותם על אמא שלי", סיפר גושן. "יצאתי לסיבוב והגעתי לברסלב מההתחלה ועד היום אני סוג של שם. תמיד אהבתי והערכתי יותר אנשים שמתלבשים בגלל האמונה מאשר שמתפשטים כי חם". ויש גם את עניין הרזומה הרומנטי שלא תאם תמיד את הציפיות של אחרים מחוזר בתשובה. "הייתי רוצה לעסוק בפנימיות הרבה יותר, ושחיצוניות תהיה חשובה לי הרבה פחות".

מי שבתחילת דרכו התפרסם כיוצר שכתב לאמנים מתחילים כמו רוני דלומי ולירן דנינו הוא היום מכונת להיטים משומנת. גושן עובד היום עם אומנים מובילים כמו נטע ברזילי ועדן חסון, ובמקביל פונה גם לקהל הבין-לאומי עם שירים כמו "thinking about it" שחרך את הרשת. כוחו של גושן ברשתות משמעותי עדי כדי כך שאין לו שום בעיה להתכתב עם יוצרים מעל לראש של רשימות ההשמעה עם חשבון יעודי באינסטגרם שמציע סקיצות של שירים לכל דורש – ועמיר בניון הוא קליינט מועדף. עד שתימצא הפרטנרית המתאימה לקריאה בתהילים, נתן גושן ימשיך לנהל רומן עם הקהל שלו.