איש הרדיו מולי שפירא הלך לעולמו בגיל 81

שפירא, מוותיקי העורכים ושדרני הרדיו של ישראל, היה חלק מפס הקול של גלי צה"ל במשך חמישה עשורים. במשך למעלה מ-30 שנה הגיש מדי יום שישי את התוכנית "בילוי נעים", ובשנת 2009 זכה בפרס סוקולוב לעיתונות. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין בקריית שאול

מולי שפירא, 2010
מולי שפירא, 2010 | צילום: משה שי, פלאש 90

העיתונאי ואיש הרדיו הוותיק מולי שפירא הלך לעולמו אמש (רביעי) בגיל 81. שפירא היה מוותיקי העורכים ושדרני הרדיו בישראל, והיה חלק מפס הקול של גלי צה"ל במשך חמישה עשורים. במשך למעלה מ-30 שנה הגיש מדי יום שישי את התוכנית "בילוי נעים", ובשנת 2009 זכה בפרס סוקולוב לעיתונות. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין בקריית שאול.

מגלי צה"ל נמסר: "העיתונאי ואישה הרדיו מולי שפירא הלך הערב לעולמו והוא בן 81. שפירא היה ממקימי חטיבת התרבות והמוסיקה של גלי צה"ל. הוא הגיש במשך למעלה מ-30 שנה מידי יום שישי את מוסך התרבות השבועי של גלי צה"ל, בילוי נעים. בשנת 2009 זכה שפירא בפרס סוקולוב לעיתונות על מפעל חיים, ובנוסף גם בפרס התיאטרון ובפרס אמי. מולי שפירא הוא אביו של שחקן התיאטרון דן שפירא. על מועד הלווייתו תבוא הודעה. משפחת גלי צה"ל לדורותיה שולחת תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

מפקד גלי צה"ל לשעבר אבי בניהו ספד לשפירא בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "מולי שפירא שהלך הלילה לעולמו היה קצין התרבות של גל"צ ושל ישראל. הוא הפך את התחנה לביתם של אמני ישראל ותכניתו ״בילוי נעים״ היתה למדורת השבט של שוחרי התרבות והבדור בצה״ל ובחברה הישראלית. כמפקד גל״צ למדתי ממנו רבות, אהבתיו והערכתי אותו ואת פועלו תנחומיי לכרמלה ולבנו דן. זכרו ברוך".

מולי שפירא, 2012
מולי שפירא, 2012 | צילום: משה שי, פלאש 90

שפירא נולד בכפר מל"ל בשנת 1942, והוא גדל בתל אביב, בה התגורר עד יום מותו. שירת בלהקת פיקוד צפון, ובסוף שנות ה-60 הצטרף לצוות תחנת גלי צה"ל. הוא מילא מספר רב של תפקידים בתחנה, ובשנת 1999 מונה לראש חטיבת התרבות והבידור בתחנה.

מולי שפירא לצידו של המלחין משה וילנסקי, 1985
מולי שפירא לצידו של המלחין משה וילנסקי, 1985 | צילום: משה שי, פלאש 90

שפירא ערך תוכניות רבות, בהן "ציפורי לילה" ו"בילוי היום", ויזם מופעים רבים. באוקטובר 2009 פרש מתפקידו כראש מחלקת התרבות, אך המשיך בהגשת "בילוי נעים". בנוסף לפרס סוקולוב, הוא זכה גם בפרס אמ"י למפעל חיים וכן בפרס מפעל חיים מטעם האקדמיה הישראלית לתיאטרון. בנו הוא השחקן דן שפירא.