"הקורונה קטנה עלינו": "מוניקה סקס" על החיים בצל המגפה

בחודשים האחרונים, כמו כל ענף התרבות, גם להקת הרוק נמצאת בעיקר בבית. הסולן טוען שזה לא מפריע לו אך יש גם מנגינה אחרת בקרב הזמרים - ואף ביקורת על התעשייה • גיבורי התרבות שלי, פרק ג'

זמן צפייה: 08:11

במקרה שלי, "מוניקה סקס" היא להקת הבית. פעם בכמה חודשים אני לוקח את הילדים לשמוע קצת רוקנרול ישראלי עם עקיצות ישראליות ונגיעות ספרותיות גבוהות. אבל בחודשים האחרונים, כמו כולם, הם מחוץ למשחק עם השאלות, התסכול והכעס.

עם זאת, סולן הלהקה, יהלי סובול, סיפר כי "בעיקרון אני די מחבב שקט. יש משהו נחמד בהפסקה הזאת, במנוחה". חברו ללהקה, פיטר רוט, לא הסכים: "חלאס עם ההפסקה. הבנתי את ההפסקה הזאת, הפנמתי אותה, אבל די, מספיק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגעגוע לבמה והביקורת על הממשלה: להקת "תיסלם" מדברת על הכול

"השלמתי עם זה שלא אהיה זמר": ארז לב ארי פותח את הלב

השביתה בדרך? הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה

אודי סגל נפגש עם חברי להקת מוניקה סקס
אודי סגל נפגש עם חברי להקת מוניקה סקס | צילום: חדשות 13

"אני מקבל ממש זרם של הצעות להופעות חצר, הופעות בית. אנשים מתארגנים, אוספים 20 חברים, משלמים הרבה כסף ומבקשים לבוא לעשות הופעה בחצר", סיפר סובול על החיים בצל מגפת הקורונה. "אני חושב שמוזיקה היא חלק מאוד בסיסי ויסודי בחיים של כל בן אדם. אתם יודעים מה היה קורה אם היו עושים 'השתק' על יום אחד. יום אחד בלי מוזיקה - כשמתחילה המהדורה אין כלום, כשפותחים את הרדיו אין כלום, רק דיבורים וזיבולי שכל, בלי שום דבר?", אמר רוט.

המתופף, שחר אבן צור, מתח ביקורת על תעשיית המוזיקה היום ואמר כי "שיגעון הגדלות שהיה פה ליותר מדי אומנים יכול טיפה להצטנן. זה (הקורונה) מחזיר טיפה את הקשר הזה לאיזשהו מקום קצת יותר הגיוני בעיניי". לדבריו, "מה שיפה אבל ברוקנרול זה שאנחנו כמו המקקים - אנחנו נשרוד הכול. הקורונה קטנה עלינו. "אני חושב שבאמת תגיע איזו התחלה חדשה, מתוך כל המצוקה הזאת ומתוך כל הסגר והירידה לקרקע".