המופע של מירי: שרת התרבות מסכמת חמש שנים סוערות בתפקיד

השרה רגב לא דמיינה שטקס המשואות האחרון שלה ייערך ללא קהל, אבל מי שציפה שהיא תסיים בלי אקורד צורם - כנראה עוד לא מכיר אותה. "טעיתי כשלא קידמתי מוקדם יותר את חוק הנאמנות בתרבות"

זמן צפייה: 09:27

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לא העלתה על דעתה שטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, שמיד אחריו תיפרד מחמש שנות כהונה סוערות ורצופות בהתבטאויות שנויות במחלוקת, ייערך השנה ללא קהל. אבל מי שציפה שהגרנד פינאלה של שרת התרבות יעבור השנה בלי כמה אקורדים צורמים - לא ממש מכיר את רגב. במקום חיבוקים עם שרה נתניהו בטריבונה - סרטון ברכה מראש הממשלה, ובמקום מצעד דגלנים מפואר, ישיבה מתוקשרת בזום עם ציפי שביט ועידן רייכל.

קורונה או לא קורונה, רבים מהאומנים קיבלו באנחת רווחה את הידיעה שרגב לא תמשיך בתפקידה, בעיקר ברקע חוק הנאמנות בתרבות, שעורר סערה גדולה – אך לבסוף לא עבר. כשהיא מסתכלת אחורה על כהונתה היא מציינת: "אני חושבת שטעיתי שלא התחלתי מוקדם יותר את חקיקת החוק של נאמנות בתרבות. קח את כל מה שקרה ומה לא קרה. דבר אחד לא קרה".

שרת התרבות מירי רגב
שרת התרבות מירי רגב | צילום: חדשות 13

סערה נוספת בחסות השרה רגב התחוללה בשנה שעברה, כאשר היא התעקשה שנשיא המדינה, רה"מ ויו"ר הכנסת יישאו דברים בטקס. אלא שהשנה יו"ר הכנסת הוא גם מי שרגב הגדירה "מועמד לא ראוי", שלא לומר "לא אפוי" לתפקיד ראש הממשלה. "אני חושבת עדיין שבני גנץ לא ראוי להיות ראש ממשלה", היא אומרת "לא אני זאת שחתמתי על ההסכם. ההסכם נחתם וטוב שהוא נחתם משום שבסופו של יום, היינו צריכים לבוא עם בשורה לחברה הישראלית ולמדינת ישראל. יש הבדל בין רמטכ"ל, שהוא דרג מקצועי, לבין מי שהולך להיות ראש ממשלה".

בחסות מהפכת התרבות שלה גם השנה רגב לא מהססת להטביע את חותמה על הטקס הכי ישראלי שיש. ועכשיו האישה החזקה בליכוד, אולי במערכת הפוליטית בכלל, דוהרת בלי הרבה ברקסים לעבר התפקיד הבא. רגב ציינה כי "אני מקווה שכל מי שלא ייבחר יבין את המורכבות של משרד התרבות. לא לחינם בכל הסכם קואליציוני במהלך השנה וחצי האחרונות הצד השני רצה את משרד התרבות. הם רצו את התיק הזה כי הם רצו בעצם לבטל את כל אותם שינויים שאני הובלתי בחמש השנים האחרונות". בעוד שבוע-שבועיים רגב מקווה כבר להחליף את ההתלבטות בבחירת משיאי המשואות במועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "אין ספק שזה התפקיד שאני רוצה. אני מכוונת אליו", היא מסכמת.