מיכאל אלוני - מהחלום להיות מדען עד ההצלחה העולמית של "שטיסל"

קריירת המשחק של אלוני התחילה כמעט בטעות, כשמלהקת תפסה אותו רגע לפני הטיול הגדול. היום, הוא מתמרן בין טלוויזיה, קולנוע, הנחייה - וכתיבת הספר השני שלו. "אני נהנה מהרעש"

זמן צפייה: 13:34

כשהסדרה "שטיסל" עלתה לאוויר בשנת 2013, מיכאל אלוני לא דמיין שהוא יהפוך לכוכב בבני ברק, ובטח לא שהסדרה תהפוך לתופעה בין-לאומית וגיבוריה לכוכבים בעולם. הסדרה, ששודרה לפני מספר שנים, זכתה לתחייה מחדש הודות ל"נטפליקס" העולמית. הביקורות בעיתונים מהללות והמונים בעולם משבחים את הסדרה מדי יום.

בימים של פחד מהדתה ודיונים על שביס על הראש, שטיסל הצליחה לעשות את הלא יאומן – קירוב לבבות. "אחד שמגלם את הציבור החרדי בצורה כל כך יפה וכל כך הרבה זמן - זה נכנס לו ללב", אמר ישראל קלארק, בעל מסעדה בבני ברק. "הלוואי וכולם יאהבו את הציבור החרדי כמו שהוא אוהב, גם אם הוא לא חרדי - העיקר שיש לו את האהבה ולא השנאה. חושבים שאנחנו אנשים מסוג אחר, צריך לאהוב כל אחד".

"כשקראתי את התסריט אמרתי תודה לגאון שיצר אותו", סיפר אלוני, "אחרי שההתרגשות נרגעה, אמרתי לעצמי – אבל מי יראה את זה? זה לא סקסי, זה לא אקשן מטורף. התקשרתי למפיקה ואמרתי לה – 'תשמעי זה מדהים, בואי נעשה את זה, בואי נעשה סדרה מעולה שאף אחד לא יראה'". וכאמור, שנים אחר כך, אלוני גילה שנבואתו ממש לא התגשמה.

מיכאל אלוני בסדרה שטיסל
מיכאל אלוני בסדרה שטיסל | צילום: החדשות 13

קריירת המשחק של אלוני התחילה כמעט בטעות. בגיל 16 הוא כבר השלים את תעודת הבגרות והתחיל לקחת קורסים בפיזיקה ובמתמטיקה עם חלום להתעסק בתחומים אלו. מלהקת שתפסה אותו במקרה, רגע לפני שהמריא לטיול של אחרי הצבא - שינתה לו את התסריט. " לא באתי עם חלום להיות שחקן, זה תפס אותי", סיפר אלוני. מאז ועד היום אלוני מדלג בין טלוויזיה, קולנוע וקוטף עוד ועוד תפקידים.

בשבוע הקרוב תעלה העונה החמישית של הסדרה "דה וויס", אותה מנחה אלוני עוד מיומה הראשון. ועוד לפני שדקלם טקסטים שאנשים כתבו עבורו, הוא כתב למגירה. לפני שנתיים הוא אזר אומץ והוציא את ספר הביכורים שלו, ובימים אלו הוא כותב את ספרו השני. "זה שומר אותי במוד יצירתי של עשייתה מתמשכת. אני נהנה מהרעש של מכלול כל הדברים ביחד", סיכם אלוני.