הזדמנות פז לעקוץ: מכבי ת"א תנסה להפתיע את פנרבחצ'ה העצבנית

קבוצתו של אוברדוביץ' פתחה את העונה עם מאזן 3-1, והצהובים ינסו להעמיק המשבר שלה. אולם, לספרופולוס יהיה קשה לנצח את המאמן המעוטר ביבשת, בטח כשמנגד עומדים גם דה קולו ווסלי • כדור מהצד

מאמן פנרבחצ'ה זליקו אוברדוביץ' ומאמן מכבי ת"א יאניס ספרופולוס | צילום: רויטרס

מכבי תל אביב תארח הערב (רביעי) את פנרבחצ'ה במסגרת המחזור החמישי ביורוליג, ותנסה להפתיע את זליקו אוברדוביץ' וחניכיו, שמגיעים עצבניים במיוחד לאחר שפתחו את העונה במאזן 3-1 נדיר למדי, ולהעמיק את המשבר שלה. הצהובים, מנגד, יבואו דווקא עם מומנטום טוב לאחר שני ניצחונות רצופים, אולם הם יודעים היטב שבניגוד לשתי היריבות האחרונות, הכוכב האדום וולנסיה – הטורקים הם סיפור אחר לגמרי.

משהו מוזר עובר על קבוצת הפאר מאיסטנבול, שהעפילה בחמש השנים האחרונות לפיינר פור האירופי. חניכיו של אוברדוביץ' אומנם החלו את העונה עם לוח משחקים קשה למדי, אך כמובן שהוא לא מהווה תירוץ לתוצאות שהשיגו, ובטח שלא ליכולת. הפסדים לריאל מדריד ולמילאנו בחוץ יכולים להתקבל על הדעת, אך מצד שני, לולא תצוגה נדירה של דה דולו במשחק נגד בסאקוניה (39 נקודות), הטורקים היו מגיעים למשחק הערב, ככל הנראה, ללא אף ניצחון.

ננו דה קולו, פנרבחצ'ה
ננו דה קולו, פנרבחצ'ה | צילום: רויטרס

אומנם עוד מוקדם להתחיל להסתמך על סטטיסטיקות, אך גם מבט שטחי עליהן מגלה שפנרבחצ'ה קולעת בינתיים עשר נקודות פחות למשחק, בהשוואה לעונה שעברה. בהתחשב בעובדה שהשנה משחק בשורותיה סקורר מופלא כמו דה קולו, שדווקא מספק את הסחורה עד כה, נראה שיתר השחקנים נמצאים בנפילה משמעותית.

אצל הסנטר האימתני יאן וסלי המצב לא כל כך נורא - ירידה של שלוש נקודות למשחק, יחד עם ירידה קלה באחוזים ל-2. אצל הכוכב הבא ברישמה, קוסטאס סלוקאס, היכולת הלקויה ניכרת הרבה יותר. הרכז היווני קלע עד כה שש נקודות בלבד לערב, מחצית מההספק שלו אשתקד, כשהאחוזים ל-2 ירדו משמעותית, וכשמעבר לקשת הוא פספס את כל שש הזריקות שלו.

טאריק בלאק
טאריק בלאק | צילום: מכבי ת''א האתר הרשמי, ספי מגריזו

גם המצב אצל דרק ויליאמס, הרכש הנוצץ השני של אוברדוביץ', לא מזהיר במיוחד. הפורוורד האמריקני, שנבחר שני בדראפט 2011, הרבה לפני שחקנים כמו קאווי לנארד, קליי תומפסון, קמבה ווקר וג'ימי באטלר, לא מצליח עד כה לשחזר את היכולת מהעונה המוצלחת בבאיירן מינכן, והוא צולע עם פחות משמונה נקודות לערב, באחוזים מזעזעים מכל הטווחים. גם הפורוורד לואיג'י דאטומה מתקשה להיכנס לקצב, ומציג עד כה יכולת עלובה למדי, רחוקה מאוד מזו שאנו רגילים לראות ממנו.

אולם, יותר מהכול, נראה שלמרבה הפלא, בהתחשב בכך שמדובר בקבוצה שמאמן אותה אוברדוביץ' הגדול, הבעיה העיקרית של הטורקים עד כה היא חוסר חיבור בין השחקנים. לא מדובר באפקט רב עוצמה, אלא בקצת פחות אסיסטים, מעט יותר איבודים וזריקות ספורות במשחק שנלקחות ממצבים קשים יותר מהרגיל. אולם, עד כה, בהתחשב גם במשחקים הקשים שהיו לפנר, נראה שחוסר החיבור הקטן הזה, בהחלט עושה את ההבדל בין הפסד לניצחון.

בדיוק לתוך החור הקטן וככל הנראה הזמני שנוצר באימפריה הטורקית, מכבי תל אביב צריכה להיכנס. התיאום בין דה קולו ליתר השחקנים עדיין אינו מושלם, דאטומה וויליאמס אולי עוד לא הבינו לחלוטין את מקומם בסדר החדש, וזה בדיוק הזמן של הצהובים לעקוץ. בעזרת לחץ על מובילי הכדור והרבה גוף וקשיחות בצבע, חניכיו של ספרופולוס בהחלט יכולים להפתיע ולצאת עם ניצחון יוקרתי וחשוב מהמפגש. קל זה לא יהיה, אבל מצד שני, לא כל יום פוגשים את פנרבחצ'ה כשהיא עם הגב לקיר.