המעז מנצח: האם ניצחון במדריד הוא משימה אפשרית עבור מכבי ת"א?

הצהובים מגיעים למבצר של ריאל בלי ציפיות וכמעט ללא סיכויים לגבור על התותחים הכבדים בלבן. העובדה הזו, היא בערך הסיכוי היחיד של ספרופולוס לצאת מספרד עם ניצחון • כדור מהצד

עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל
עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תנסה הערב (חמישי) לעשות את הבלתי ייאמן, ולנצח באחד המגרשים הקשים באירופה, כשתתמודד במדריד מול ריאל – אחת הקבוצות החזקות ביבשת, וייתכן מאוד שאף הטובה מכולן.

הצהובים נחותים מהלבנים בכל עמדה על המגרש, כאשר למעשה לספרדים יש את אחד השחקנים הטובים בליגה בכל תפקיד. רק בשבוע שעבר, גברה ריאל במחזור הפתיחה על פנרבחצ'ה, שבעצמה טוענת לכתר, במשחק מאוד משכנע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זוכי הנובל בספרות: אולגה טוקרצ׳וק מפולין ופטר הנדקה האוסטרי

ילד בן שלוש נעלם מביתו – ואותר בחיים ע"י הכלב המשטרתי

"מה שקרה בביהמ"ש – ביזיון גדול": כרמל מעודה תשוחרר למעצר בית

שחקן מכבי ת''א בכדורסל, סקוטי ווילבקין
שחקן מכבי ת''א בכדורסל, סקוטי ווילבקין | צילום: מכבי ת''א האתר הרשמי, ספי מגריזו

החמישייה הפותחת של הספרדים עלולה להיות קטלנית עבור אלופת ישראל. שכן, מדובר על הרכב שכולל שלושה פורוורדים שמנסים לרוץ כמה שיותר, ואת אחד משני הסנטרים הטובים בליגה, כשעל הלהקה הזו מנצח קמפאצו, הרכז הכי משוגע באירופה, שסובב לא מעט עיניים באליפות העולם.

גם בספסל כמובן לא חסרים לריאל מדריד תותחים כבדים. סרחיו יול הוותיק יהווה סכנה בכל רגע שהוא יישאר ללא שומר, ג'ייסי קרול, שחקן שמסוגל לגמור משחק בשלוש דקות שבהן הוא בזון, יעניש כשההגנה תחלום, ומיקי ג'ורדן וניקולאס לפרוביטולה תמיד נותנים דקות טובות.

למעשה, נראה שכדי לנצח במשחק, מכבי תזדקק קודם כול לערב חלש של היריבה. אולם, גם משחק כזה עלול שלא להספיק, אם מכבי תציג משחק נרפה, בדומה לזה שהיה בשבוע שעבר. אם ההגנה הצהובה תספק דקות נפל, שבהן הבלבול וחוסר התיאום שולטים, היריבים בלבן לא יהססו והם בהחלט יכולים לגמור את המשחק בריצה של כמה דקות. קמפאצו הוא רכז שתמיד רואה את השחקן הפנוי, ואם החניכים של ספרופולוס לא יקשו עליו – זה ייגמר בתבוסה.

טאריק בלאק
טאריק בלאק | צילום: מכבי ת''א האתר הרשמי, ספי מגריזו

מלבד זאת, הצהובים חייבים למצוא את היד שלהם מעבר לקשת. בשבוע שעבר הם יצאו בהפסד יחסית מינימלי, למרות 22\4 מהטווח. הפעם, כשבצבע מחכים טבארס, ג'ורדן וטיילור – מכבי תהיה חייבת לפגוע משלוש בצורה משכנעת בהרבה. כדי שזה יקרה, כספי צריך לצבור ביטחון ולקחת יותר זריקות, גם מטווח NBA, דיברתולומיאו חייב לקבל דקות נוספות, וחשוב מהכול, הגבוהים יהיו מוכרחים לצאת החוצה כדי לספק חסימות רלוונטיות.

העונה רק התחילה, ולמרות ההפסד המאכזב בשבוע שעבר, גם אם ספרופולוס יפסיד הערב, אין לו סיבה רבה להיכנס ללחץ. איש לא מצפה ממנו לנצח במדריד, כשגם תבוסה לא תגרום להרמת גבות. בשל כך, ייתכן שהעובדה הזו יכולה לשרת אותו יותר מכול.

המאמן היווני חייב להעז יותר, והשחקנים שלו צריכים לשחק פתוח ולא לפחד להכתיב את הקצב. זוסמן כבר הוכיח שהוא מסוגל לשמור על כל שחקן באירופה. בלאק והאנטר אולי יתקשו בהגנה, אבל בהחלט מסוגלים להסב לספרדים נזק בהתקפה, ואם הצהובים יצליחו לייצר זריקות נוחות – הם מסוגלים להישאר במשחק עד סופו, ואולי, רק אולי, גם לצאת עם שתי נקודות מפתיעות ביותר.