סוף לקריירה אגדית: המתעמלת לינוי אשרם תודיע על פרישה

אשרם, שזכתה במדליית זהב היסטורית באולימפיאדה האחרונה בענף ההתעמלות, תודיע ביום שני הקרוב על פרישה. אשרם זכתה ב-11 מדליות באליפויות עולם וזכתה גם פעם אחת באליפות אירופה

זמן צפייה: 02:04

מסיימת את הקריירה בשיא: המתעמלת לינוי אשרם תודיע ביום שני הקרוב על פרישה מספורט תחרותי. אשרם מסיימת את הקריירה לאחר זכייה היסטורית במדליית זהב אולימפית במשחקים האולימפיים האחרונים בטוקיו.

אשרם, שתחגוג 23 בחודש מאי הקרוב, זכתה בסגנות אליפות העולם בשנת 208 ומחזיקה בסך הכול ב-11 מדליות מאליפויות העולם, בהם 6 מכסף ו-5 מארד. היא גם זכתה באליפות אירופה בשנת 2020 ובשתי מדליות ארד נוספות. בסך הכול זכתה אשרם ב-47 מדליות בתחרויות הסבב העולמי, בהן שלוש מזהב בתחרות הקרב רב.

לינוי אשרם
אשרם במהלך התחרות באולימפיאדת טוקיו | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

אחרי הזכייה בזהב האולימפי, לאחר שגברה על התאומות אברינה מרוסיה, אמרה אשרם: "כשאני על המשטח אני בנאדם אחר, מוציאה את כל הפייטריות החוצה". עוד אמרה אשרם כי "במהלך התחרות לא חשבתי על כלום - לא על הציונים שלי או של האחרות, התמקדתי בלעשות את התרגילים שלי הכי טוב שאפשר".

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "לינוי אשרם הינה דמות מופת בספורט הישראלי שהגיעה להישגים חסרי תקדים, ששיאם זכיה במדליית זהב באולימפיאדה. מעבר להיותה ספורטאית מצטיינת ומתוך היכרות אישית איתה, לינוי היא אדם מיוחד, אכפתי ומלא נתינה. היא נשארה צנועה וערכית גם אחרי שהגיעה לפסגת ההישגים הספורטיביים. לינוי משאירה לספורט הישראלי קריירה מפוארת ובעיקר מהווה מודל עבור נערות צעירות שעוסקות בספורט ורואות בה דמות מעוררת השראה. לינוי, תודה לך. הצלחה רבה בהמשך הדרך".

מהוועד האולימפי נמסר בשם היו"ר יעל ארד והמנכ"ל גילי לוסטיג כי "לינוי אשרם היא ספורטאית ענקית, דוגמא ומופת לכל ילד וילדה שמייצגת מצויינות אולימפית ואת כל הערכים שבונים הצלחה. אשרם הניפה את דגל ישראל במפעלי הספורט ברמות העולמיות הגבוהות ביותר והיא ללא ספק השראה לדורות הבאים לחברה בישראל, בספורט בכלל ובהתעמלות בפרט".

"לינוי אשרם והמאמנת שלה איילת זוסמן עברו את כל התחנות האולימפיות בדרך להפיכתה לאלופה אולימפית ונהנתה מניסיון באירועים רב ענפיים לנוער ומתמיכה חסרת תקדים של כל הגורמים בספורט הישראלי. ההופעה של אשרם במשחקים האולימפיים בטוקיו, כשהיא מתגברת על התרגשות אדירה וציפיות של מדינה שלמה הוכיחה שהיא קורצה מהחומר המיוחד של אלופות ענקיות, עם נשמה מיוחדת. אנו מאחלים ללינוי אשרם בהצלחה בחיים החדשים ומבטיחים שהמשפחה האולימפית תלווה אותה ותמשיך להיות לה רוח גבית תומכת בכל אשר תפנה".