אלופה: לינוי אשרם זכתה בזהב אולימפי בקרב רב

אחרי דולגופיאט: המתעמלת הישראלית זכתה במדליית הזהב בתחרות הקרב רב וגברה על האחיות התאומות מרוסיה שהיו פייבוריטיות. הופעה מרשימה גם לניקול זליקמן שסיימה במקום השביעי בגמר

זמן צפייה: 03:18

היסטוריה ישראלית נוספת באולימפיאדת טוקיו: המתעמלת לינוי אשרם זכתה במדליית הזהב בתחרות הקרב רב בהתעמלות אמנותית. אשרם הצליחה לגבור על שתי הפייבורטיות לזכייה, האחיות אברינה. הופעה מרשימה לנציגה הישראלית השנייה, ניקול זליקמן, שסיימה במקום השביעי בגמר האולימפי.

לינוי אשרם בתרגיל החישוק
לינוי אשרם בתרגיל החישוק | צילום: צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

לינוי אשרם בתרגיל הכדור
לינוי אשרם בתרגיל הכדור | צילום: צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
אשרם מתרגשת יחד עם המאמנת שלה איילת זוסמן
אשרם מתרגשת יחד עם המאמנת שלה איילת זוסמן | צילום: צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

אשרם פתחה חזק את הגמר עם תרגיל החישוק, אותו תרגיל שבמוקדמות היה החלש ביותר שלה ודורגה במקום הראשון. את תרגיל הכדור היא סיימה בשוויון עם המתעמלת הרוסיה דינה אברינה, אך הרוסיה הייתה בראש בשל דרגת הקושי. בתרגיל האלות שוב הוכיחה אשרם עליונות ודורגה ראשונה בתרגיל הסרט סיימה שנייה לאחר שהפילה את המכשיר.

הופעה מרשימה. ניקול זליקמן
הופעה מרשימה. ניקול זליקמן | צילום: צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

זו המדליה המוזהבת השנייה של ישראל באולימפיאדת טוקיו אחרי המדליה שקטף ארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים. היא מצטרפת לעוד שתי מדליות ארד ישראליות, אבישג סמברג בטאקוונדו ומדליית הארד הקבוצתית של נבחרת ישראל בג'ודו.

זו המדלייה הרביעית של ישראל במשחקים האולימפיים, שיא של כל הזמנים בקרב משלחות ישראל לדורותיהן.

יו״ר איגוד ההתעמלות, כנרת צדף, בירכה על ההישג ואמרה כי "יום מטורף למשלחת הישראלית כאן בטוקיו. לינוי היא נכס לאומי והיא מביאה גאווה גדולה לישראל, לאיגוד ההתעמלות ולענף כבר שנים רבות". עוד אמרה צדף כי אשרם הרגישה את הציפיות "ונלחמה בכל הכח כדי לתת את המיטב שלה".

אשרם, תושבת ראשון לציון, זכתה לברכה גם מראש העיר של עירה - רז קינסטליך. "אני גאה בה שהוכיחה מקצועיות, התמדה ונחישות והביאה לנו עוד הישג היסטורי", אמר קינסטליך אשר שוחח עם אביה של לינוי ואמר לו כי "לא הייתה היסטוריה כזו במדינה כולה, כולי צמרמורת מהתרגשות".

השחקנית גל גדות, המשמשת מודל לחיקוי עבור אשרם, התרגשה לנוכח ההישג וכתבה כי "לינוי היא הוונדר וומן האמיתית, היא עשתה את זה בגדול".

בתוך כך, דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים התומך באשרם בשלוש השנים האחרונות, הודיע כי היא תזכה במענק של 180 אלף שקלים. המאמנת שלה איילת זוסמן תקבל מענק של 90 אלף שקלים.

הזמרת דנה אינטרנשיונל בירכה ברשתות החברתיות את ההישג ואמרה כי "המנון התקווה מנוגן בטוקיו בזכות לינוי האלופה". "המאמנת זינה" בכיכובו של הקומיקאי שלום מיכאלשווילי, לא שכחה לברך גם היא את אשרם בדרך המיוחדת שלה. "למי שלא יודע לינוי באה להתאמן אצלי כבר בגיל 4, אמרתי לה - לינוי, מה זה גיל 4, את כבר סבתא!". עוד הוסיפה המאמנת כי היא "מזכירה ללינוי לא לתת ביס במדליית הזהב - זהב זה קלוריות"