אשרם לאחר הזכייה: "עשיתי את מה שחלמתי כל חיי"

המדליסטית הישראלית לא הצליחה להסתיר את ההתרגשות ושוחחה עם הוריה: "אל תבכי, עשית את זה". ברוסיה זועמים, המאמנת של האחיות ארבינה: "דינה ניצחה, אך השיפוט היה עוול בוטה"

נוגסת בזהב. לינוי אשרם
נוגסת בזהב. לינוי אשרם | צילום: צילום: רויטרס

"עשיתי את זה": זמן לא רב לאחר שההמנון הישראלי נוגן באולם ההתעמלות בטוקיו, המתעמלת הישראלית לינוי אשרם, שזכתה בזהב היסטורי בתרגיל הקרב רב, שוחחה עם הוריה: "עשיתי את מה שחלמתי כל חיי", היא אמרה והחלה לבכות. אמה של אשרם השיבה לה: "אל תבכי, עשית את זה".

אשרם הראתה עליונות בגמר הקרב רב וסיימה ראשונה בכל ארבעת התרגילים, למעט תרגיל הכדור, שם סיימה בשוויון עם דינה אברינה מרוסיה, שניצחה בתרגיל בשל דרגת הקושי. כל זה לא עצר את לינוי מלהשיג מדליית זהב היסטורית ולהתרגש יחד עם מדינה שלמה.

לינוי אשרם עם המאמנת איילת זוסמן
לינוי אשרם עם המאמנת איילת זוסמן | צילום: צילום: רויטרס

לינוי אשרם לצד ניקול זליקמן ודגל ישראל
לינוי אשרם לצד ניקול זליקמן ודגל ישראל | צילום: צילום: רויטרס

ניקול זליקמן, שרשמה הופעה מוצלחת במיוחד וסיימה במקום השביעי בגמר הקרב רב, אמרה לאחר התחרות: "אמרתי ללינוי שעשינו היסטוריה. ישראל היא מעצמת התעמלות".

כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות, אמרה לאחר הזכייה ההיסטורית: "לינוי היא נכס לאומי והיא מביאה גאווה גדולה לישראל, לאיגוד ההתעמלות ולענף כבר שנים רבות. לינוי הרגישה את הציפיות של עם ישראל ואת הנטל על כתפיה ונלחמה בכל הכוח כדי לתת את המיטב שלה. אנו בטוחים כי לפני לינוי עוד שנות הצלחה והישגים משמעותיים רבים".

צדף גם החמיאה לזליקמן: "גאווה גדולה גם מהביצועים של ניקול זליקמן שהגיעה למקום מכובד ותודה ענקית גם למאמנת שלה אלה סמופלוב".

ברוסיה מתקשים לעכל את הפסד מדליית הזהב לראשונה בענף מאז אולימפיאדת אטלנטה בשנת 1996. המאמנת של האחיות אברינה, שהיו פייבורטיות לזכייה במדליות הזהב והכסף טענה כי אשרם זכתה בזהב רק בגלל החלטת שיפוט. "דינה זכתה, אך השיפוט היה עוול בוטה", אמרה המאמנת אירינה וינר.

דינה אברינה, שזכתה במדליית הכסף, אמרה לאחר התחרות: "אני פגועה מחוסר הצדק. לא מבינה את ההחלטה". במשלחת הרוסית ערערו בסיום התחרות לאחר שאשרם הפילה את הסרט בתרגיל האחרון בזמן שאברינה לא הפילה אף מכשיר.