שדרן הרדיו והטלוויזיה אלי ישראלי הלך לעולמו בגיל 71

ישראלי, שקולו נשמע ברדיו ובטלוויזיה כבר 5 עשורים, אושפז בביה"ח איכילוב בעקבות מחלה. הוא הותיר אחריו שלוש בנות. ריבלין ספד לו: "קולו של הרדיו הישראלי שנים ארוכות"

אלי ישראלי ז"ל
אלי ישראלי ז"ל | צילום: חדשות 13

שדרן הרדיו והטלוויזיה הוותיק אלי ישראלי הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 71 בבית החולים איכילוב, לאחר שאושפז שם לפני כמה ימים בשל מחלה ממנה סבל. הוא הותיר אחריו שלוש בנות.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לישראלי ואמר עליו כי "אלי ישראלי הלך מאיתנו. קולו הייחודי היה קולו של הרדיו הישראלי שנים ארוכות. ההגשה מלאת התבונה, ידיעת הספורט המעמיקה ומלאת ההומור שלו והקצב שהכניס לחיינו עם המוסיקה של ברזיל - כל אלה יישארו איתנו עוד שנים רבות. תנחומים מעומק לב אוהב למשפחתו".

אלי ישראלי ז''ל
אלי ישראלי ז''ל | צילום: חדשות 13

מגלי צה"ל נמסר: "אבלים וכואבים את פטירתו של השדר האגדי. אלי היה מגדולי השדרים של התחנה במהלך השנים, ומהקולות המזוהים ביותר עמה. הוא שידר והגיש תכניות, שרבות מהן על טהרת המוזיקה בכלל, המוזיקה הברזילאית בפרט, וכמובן ספורט. בין התכניות הרבות שהגיש: מצעד הפזמונים הלועזיים, עושים ספורט, צעד וחצי, ציפורי לילה ברזילאיות, קיץ ישראלי ומשדרים נוספים. מורשתו של אלי הצמיחה עיתונאים רבים לאורך שנותיו בתחנה, והוא ייזכר לעד כפורץ דרך בתחומו".

שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה״ל, ספד לו: "אלי ישראלי, היה, בראש ובראשונה, פורץ דרך בכל אחד מתחומי עיסוקו. היה ממייסדי את התכנית האגדית "עושים ספורט", ואף בחר את האות הייחודי לה. אלי זכור במיוחד כמי שחשף את כולנו לתרבות הברזילאית ולצליליה המדהימים, וכמי שהוביל מהפכה בעולם שידורי הספורט. עם "צעד וחצי" הוא הביא למאזינים את הקולות, כמו גם את כל קשת הרגשות ממגרשי הכדורסל. עצוב לי על לכתו".

ישראלי נולד בתל אביב ובמהלך נעוריו גר שנתיים בברזיל בשל שליחות של הוריו. הוא החל לשדר כבר בשנות ה-70', והיה לאחד הקולות המוכרים ברדיו הישראלי. הוא נודע בתור חובב מוזיקה ברזילאית ותרם רבות לפופולריות שלה בישראל, שכן נהג להשמיע אותה בתוכניות ששידר.

ישראלי נודע גם באהדתו לספורט ובעיקר קבוצת הפועל תל אביב, ובמהלך הקריירה שלו הוא הגיש מגוון תוכניות בנושא. בשנות ה-80 הוא הקים את התוכנית "צעד וחצי" בגלי צה"ל לסיקור משחקי ליגת העל בכדורסל. הוא הגיש את התוכנית הזו ובהמשך את התוכנית "עושים ספורט" במשך שנים רבות עד נובמבר 2016. בשנות ה-90 הוא הגיש את השעשועון "מלך הטריוויה" בכבלים.

בדצמבר 2016 הצטרף לצוות תוכנית הספורט ב-103fm.