"הנשמה חוגגת": עשרות אלפים משתתפים בפסטיבל זמר חרדי בירושלים

כ-60 אלף נשים וגברים הגיעו לבנייני האומה שבעיר לצפות בהופעות של האומנים האהובים במגזר, לשיר ביחד, לעבור סדנאות ומפגשים רוחניים ולטעום אוכל יהודי אותנטי. יונתן רזאל: "אירוע שמיימי"

זמן צפייה: 03:12

לא פחות מ-60 אלף נשים וגברים משתתפים בימים אלה בפסטיבל החרדי "צמאה", שמתקיים זו השנה התשיעית בבנייני האומה שבירושלים, וכולל הופעות של האומנים הכי גדולים במגזר, שירה בצוותא, סדנאות ומפגשי רוחניות יהודית. וכמובן, אוכל יהודי אותנטי.

הפסטיבל מתקיים, באופן מסורתי, ב"חג הגאולה" של חסידות חב"ד – היום שבו השתחרר מייסד החסידות ממאסר ברוסיה הצארית, לפני 200 שנים. הרב משה שילת, מייסד הפסטיבל, אמר כי "השבוע הזה יש בו הרבה חומרי תבערה לנשמה, יש כאן מופעים מדהימים, יש כאן שיעורים שנבחרים בקפידה, יש כאן יריד ספרים ענק תערוכות. אפילו הקטע של המרק והחמין שיש בין כל הדברים, מרווה את הצימאון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מדליקה נרות ומשחקת בסביבון: הנסיכה היהודיה של "דיסני"

בדרך לאוסקר? הסרט "לאה צמל, עו"ד" ברשימת המועמדים המקוצרת

בפתח ביה"ס, מול הילדים: צבועים ממשיכים לעורר אימה בב"ש • צפו

הזמר החסידי אברהם פריד
הזמר החסידי אברהם פריד | צילום: חדשות 13

בכל ערב, על הבמה המרכזית, מופיעים אומנים חרדים ומתחזקים כמו נאור כרמי, חנן בן ארי, יונתן רזאל ואברהם פריד, שסוחפים את אלפי הצופים והצופות בשירה וריקודים. "זה משהו מאוד מאוד חזק, שמיימי", אמר יונתן רזאל. "אנשים פשוט שרים ניגונים. גם מוזיקלית, גם רוחנית, חברתית".

אברהם פריד, מגדולי אומני המוסיקה החרדית, אמר: "אנרגיה, שמחה. הנשמה חוגגת. זה פשוט נותן אנרגיה לכל השנה. חשבנו בהתחלה מי יבוא לשמוע שירי חב"ד? אלפים, אין מקום, אין כרטיסים בכלל".