סוף לאגדת קולנוע: השחקן הצרפתי אלן דלון מת בגיל 88

השחקן, שהיה מהבולטים בעולם התרבות והקולנוע של המאה ה-20, הפך לאייקון בינלאומי בזכות הסגנון, המראה והתפקידים שגילם, והיה מהשחקנים הפופולריים ביותר בעולם. הוא נודע גם הודות לדואט "פארולה, פארולה" שביצע עם הזמרת דלידה, ובין הסרטים בהם כיכב: "לעין השמש", "רוקו ואחיו", "הברדלס" ו"בורסלינו" 

זמן צפייה: 03:55

השחקן הצרפתי אלן דלון, מהבולטים בעולם התרבות והקולנוע של המאה ה-20, הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 88. דלון, שהתגלה כאחד השחקנים האירופיים המובילים בשנות ה-60 של המאה הקודמת, הפך לאייקון בינלאומי בזכות הסגנון, המראה והתפקידים שגילם, והיה מהשחקנים הפופולריים ביותר בעולם.

הוא נולד בשם אלן פביאן מוריס מרסל דלון בשנת 1935 בפרבר של פריז, בירת צרפת, והתחנך בפנימייה קתולית. בגיל 14 עזב את לימודיו, ובגיל 17 התגייס לצי הצרפתי, ושירת בצבא במהלך מלחמת הודו-סין הראשונה. פריצת הדרך שלו בעולם הקולנוע הגיעה בשנת 1960, כאשר גילם את טום ריפלי בסרט "לעין השמש". לאחר מכן שיחק בין היתר בסרטים "רוקו ואחיו", "הברדלס", "הטוליפ השחור", "הסמוראי", "מר קליין" ו"בורסלינו".

בשנת 1961 הופיע לראשונה על במת התיאטרון, במחזה "חבל שהיא זונה" לצידה של רומי שניידר, שהייתה מאורסת לו משנת 1959, לאחר שכיכבו יחד שנה קודם לכן בסרט "קריסטין". ב־1965 הופיע בסרט "הרולס רויס הצהובה" לצידה של שירלי מקלין. ב-1970 הופיע בסרט הפשע "המעגל האדום".

אלן דלון עם השחקנית רומי שניידר בשנות ה-50
אלן דלון עם השחקנית רומי שניידר בשנות ה-50 | צילום: שאטרסטוק

בשיא הצלחתו נודע דלון גם הודות לדואט "פארולה, פארולה", אותו הקליט עם הזמרת דלידה בשנת 1973, שהייתה בת זוגו באותה תקופה. בשנת 1968 נקשר שמו של דלון לשערוריית כספים, סמים ושחיתות, לאחר שגופת שומר-ראשו נתגלתה במזבלה. לא הוגש נגדו כתב-אישום אך מעת לעת נתפרסמו שמועות על קשריו עם חוגי פשע בפריז.

אלן דלון בפסטיבל קאן, 2019
אלן דלון בפסטיבל קאן, 2019 | צילום: שאטרסטוק

החל מסוף שנות השבעים ובמהלך שנות השמונים החלה הקריירה הקולנועית של דלון לשקוע. בשנת 1997 הכריז דלון על החלטתו לפרוש ממשחק קולנועי, אך מאז שיחק בחמישה סרטים נוספים והרחיב את הופעותיו בתיאטרון. בשנת 1991 קיבל עיטור אביר של לגיון הכבוד של צרפת, וב-1995 זכה בפרס דב הזהב בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין.