"ללינוי אין קלאס": ההקלטות שמסעירות את איגוד ההתעמלות

פרסום ראשון: כשבועיים וחצי לפני האולימפיאדה, סרטון שרץ בקבוצות ווטסאפ חושף התבטאויות קשות של אירה ויגדורצ'יק נגד לינוי אשרם. איגוד ההתעמלות: הדלפה שמנסה להסיט אותנו מהמטרה • האזינו

זמן צפייה: 02:04

פרסום ראשון: סרטון שרץ היום (שני) בקבוצות ווטסאפ של ספורטאים אולימפיים בכירים, חשף התבטאויות קשות של מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, אירה ויגדורצ'יק, נגד המתעמלת הבכירה לינוי אשרם - זאת כשבועיים וחצי לפני פתיחת האולימפיאדה בטוקיו. בין היתר, נשמעה ויגדורצ'יק אומרת כי "ללינוי אין קלאס".

עוד עולה מההקלטות כי ויגדורצ'יק פעלה לכאורה למנוע את זכייתה של לינוי אשרם במדליית זהב, זאת באמצעות מניפולציות על עוזרת המאמן של הנבחרת, אירינה וינר, כדי שתציע שוחד לאחת השופטות. "השופטים חייבים להתעורר. הרוסים יהיו הראושנים להעניק לה את הניקוד. אם הרוסים יהיו הראשונים לתת לה ניקוד נמוך - יתר השופטים יזרמו איתם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על חוק האזרחות: "פגיעה בביטחון המדינה היא קו אדום"

הפסד לקואליציה: חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת – ויעלה למליאה

משפט נתניהו שוב נדחה: צפוי להתחדש ב-19.7 – יומיים לפני הפגרה

לינוי אשרם באליפות העולם בהתעמלות באיטליה
לינוי אשרם באליפות העולם בהתעמלות באיטליה | צילום: עמית שיסל, פזארו, איטליה, עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי

עוד נשמעה ויגדורצ'יק מתייחסת לתפקוד של אשרם: "צפיתי בה היום, ואני חושבת שההופעה שלה והביצוע שלה חייבים להיכנס בניקוד של השופטים. זה מנוגד לכללים. אך אינני צריכה לעסוק בזה, זה לא ענייני".

זאת ועוד, המאמנת הראשית של הנבחרת הישראלית נשמעה תוקפת בחריפות את וינר: "היא מפחדת פחד מוות מלינוי, במקום לפחד מהניקוד של השופטים. היא חייבת להבין שהיא צריכה לטפל בשופטים שלה". עוד הוסיפה לומר: "על אף שהשופטים לוקחים ממנה כסף, הם לא נמצאים בשליטתה".

בהמשך ההקלטות, ויגדורצ'יק תקפה את וינר ואמרה כי "היא (וינר) תיתן לאלה סמופאלוב (השופטת) עד שלא תעיף אותה קיבינימט. היא לא אומרת לה באופן ברור 'אם תעזי לתת ללינוי נקודות - אפטר אותך'. מבחינת וינר מדובר בהשפלה".

נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל בגמר ריו 2016
נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל בגמר ריו 2016 | צילום: רויטרס

על השופטת סמופאלוב, אמרה: "יש עוד בעיה איתה, היא ידעה בזמנו איך להתחבר לכל מיני זונות. אחת מהן היא השופטת של נבחרות רוסיה והונגריה, אירה ברג, שהיא זונת הזונות. הן מבלות ביחד ושוכבות אחת עם השנייה".

גורמים בסביבתה של אשרם זעמו על הדברים שנחשפו בסרטון ואמרו כי "הדברים אותם אמרה לכאורה ויגדורצ׳יק הינם קשים לשמיעה ומטרידים ביותר. לא עלה על דעתנו שגורמים מבית יעשו מאמצים לחבל במאמצנו להגיע למשחקים האולימפיים. לא יעלה על הדעת שהמאמנת הראשית של נבחרת ישראל תתבטא ותפעל לכאורה בצורה בוטה כזו כנגד המתעמלת הבכירה של ישראל. אנו דורשים את התערבות איגוד ההתעמלות והוועד האולימפי על מנת לבצע בדיקה יסודית של כל הדברים שמושמעים בהקלטות ולמצות את הדין עם אומרם".

מאיגוד ההתעמלות נמסר בתגובה לחשיפה: "אנחנו נמצאים ממש בישורת האחרונה לפני המשחקים האולימפיים ולכן, כל סוגיה שמסיתה אותנו מהמטרה - תידחה עד לאחר המשחקים. יתכן שהדלפת הדברים דווקא עכשו באה בדיוק כדי להסיט אותנו מהמטרה. לא ניתן לזה לקרות. כל הדברים ייבדקו אחרי משחקי טוקיו".

אירה ויגדורצי'ק מסרה כי "לפני כל אולימפיאדה, גורמים בעלי אינטרס מוציאים החוצה פייק ניוז שנועדו לפגוע בי ובעיקר בסיכויי הנבחרת וכמובן שמטבע הדברים לאחר מכן מתגלים כשטויות. זו הפעם השלישית שזה קורה בדיוק שלושה שבועות לפני האולימפיאדה. ניסיונות הסרק האלה באים לאחר ועקב הצלחות הנבחרת והעמידה העיקשת שלי לטובת בנות הנבחרת".