צעירה שסרטוניה האינטימיים הופצו חושפת את סיפורה בפנים גלויות

לפני כשבע שנים בן זוגה לשעבר של ים קאטל הפיץ סרטונים שלה ושינה את חייה. בעקבות המקרה, חוקק חוק הסרטונים. כעת היא נחשפת - והפעם מרצון. "אני לא יכולה להוביל שינוי כשאני מטושטשת"

זמן צפייה: 13:08

לפני שבע שנים הכרנו את ים קאטל כצעירה שהסרטונים הכי אינטימיים שלה שהפיץ בן זוגה עברו מטלפון לטלפון כמו אש בשדה קוצים. מיליוני אנשים צפו בהם בישראל וגם בעולם. אחרי החשיפה היא התמוטטה, ניסתה לשים קץ לחייה, ובעקבות המקרה שלה חוקק חוק הסרטונים. עכשיו, היא החליטה להסיר את הטשטוש להיחשף – והפעם היא עושה את זה מרצון. היא חברה לדנה דבורין וקרן כהן ויחד - הן יצרו הצגה על סיפור חייה."כשבן אדם עומד ומדבר ללא טשטוש פנים, רואים שיש פה מישהו מאחורי הסיפור", סיפרה קאטל, "רואים את הרגשות, את הפנים, אפשר להסביר ככה מה עברתי. אני לא יכולה להוביל שינוי כשאני מטושטשת. לא האמנתי שאני אחשף ככה בפנים גלויות".

השם שלה הפך לאחד החיפושים הנפוצים בגוגל. שלושה סרטונים שהיו בתוך הטלפון של בן זוגה לשעבר הגיעו תוך חודשים למיליונים. בכל אתרי הפורנו הגדולים היה אפשר לראות את ים, בסיטואציות האינטימיות ביותר, זיהו אותה בכל מקום. "הרגע שהבנתי את זה, זה הפך אותי", סיפרה קאטל, "שאני הולכת ברחוב וכולם מצביעים עלי, וכולם רואים אותי בעירום, אני רואה את המבטים". המצוקה הביאה את ים קאטל לתחנת המשטרה הקרובה אלייה, היא חשבה שאולי שם יצליחו לסייע לה. במקום חוקרת, שלושה חוקרים צפו בסרטוניה, והגיעו למסקנה שהיא אשמה. כשהיא יצאה מתחנת המשטרה, חוסר האונים מתחזק ובנתיים ההפצה רק מתגברת: "אני זוכרת שפשוט התחלתי לשתות הרבה אלכוהול, כדי לשכוח את זה, כדי לצאת מהמציאות. לא יכלתי לראות את החיים שלי אחרי. רציתי לסיים עם זה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

החשד לאונס בקפריסין: אחד הסרטונים מליל האירוע דלף לרשת

החשד לאונס בקפריסין: "נמצאו אצל העצורים סרטונים מהאירוע"

במחאה על וידאו שקרי: סרטון מזויף של מייסד פייסבוק הופץ ברשת

ים קאטל
ים קאטל | צילום: חדשות 13

בינואר 2014, שנה אחרי ההפצה ההמונית וניסיון ההתאבדות, ים קאטל החליטה להילחם על החיים שלה ועל החיים של עוד רבות אחרות. היא יצרה קשר עם חברת הכנסת לשעבר יפעת קריב שהובילה בזכותה לחקיקת בזק בכנסת שבה נקבע - מי שיפיץ סרטון או תמונה בעלי אופי מיני ייחשב לעבריין שדינו יכול להגיע עד חמש שנות מאסר. "כשפגשתי את ים, משהו השתנה לי", סיפר קריב, "הבנתי שמדובר בהטרדה מינית. היא קורבן להטרדה מינית. וזה שינה את כל המשחק. החוק הזה, האמירה שלה, העמידה שלה – שינתה את העולם". המלחמה של ים בהפצת הסרטונים לא הסתיימה בכנסת. החודש, היא עורכת חזרות להצגה החדשה "מפורסמת" שמבוססת על סיפורה המצמרר.

הפרויקט הזה נולד בזכות דנה דבורין וקרן כהן שייסדו ב2015 את "פלטפורמא" - תיאטרון שהופך אלימות נגד נשים למופע אומנותי, עוצמתי, עם מסר מהדהד. דנה וקרן שמעו במשך חודשים את ים, ירדו לפרטים הקטנים ביותר כדי לספר את סיפורה מעל הבמה הכי מכובדת בתיאטרון, הקאמרי. את ים מגלמת השחקנית שירה קוריאל, וים עצמה משחקת את העוזרת המשפטית. השבוע התקיימה הפרימיירה בקאמרי, כל הכרטיסים נמכרו. היום היא עומדת בגאווה, בפנים גלויות, מובילה את אחד המאבקים החשובים ביותר ברשתות החברתיות, המאבק בהפצת סרטונים מיניים.