"מנאייכ" הסיפור האמיתי: הבת למשפחת פריניאן מדברת על הכול

היא גדלה בתור "הבת של" אחד החשודים המרכזיים בפרשת רצח שזעזע את המדינה, ולמרות השמועות והסיפורים על אביה, היא המשיכה להגן על כבודו ולחלום להתפרסם בגדול. "היו נרתעים משם המשפחה שלי"

זמן צפייה: 07:39

בשנות ה-90, האחים יגאל, עודד ושרון פריניאן שלטו בכל אזור הדרום. לפי המשטרה, הם ניהלו אז אימפריית הימורים ואף העסיקו חיילים. הפרשה יצאה לאור בשנות האלפיים, כאשר שוטר בשם צחי בן אור נעצר וטען כי רצח עבריין מוכר בשליחות האחים. למרות ההד התקשורתי, הפרשה נגמרה בהסדר טיעון, חמש שנות מאסר ובסדרת טלוויזיה "מנאייכ" ששודרה ב"כאן 11". השבוע כתב חדשות 13 נפגש עם בתו של של שרון, אידר פריניאן בת ה-22, שסיפרה לו על ההשראה האמתית לסדרה המדוברת ועל חלומה להיות זמרת, ולא רק "הבת של".

בגיל שבע, חייה של פריניאן ויתר בני משפחתה השתנו כאשר אביה נכנס לכלא, והיא מצדה קיבלה לא מעט עונשים מהחברה. "היו פעמים שחברות לא הסכימו לבוא לביתי או להיפגש, על אף שאף מאיתנו לא נושך". עוד הוסיפה פריניאן: "כשגדלתי, אז זה הגיע מכיוונם של גברים, שהיו נרתעים כששמעו את שם המשפחה שלי. הם היו חותכים את השיחה והבנתי שזה בגלל זה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כלכלת בחירות? נתניהו מקדם תוכניות מענקים וסיוע לעצמאים

המיליארדר בני שטיינמץ הורשע בשוחד בשווייץ – ירצה 5 שנות מאסר

ראש ממשלת בריטניה: "ייתכן שהמוטציה הבריטית קטלנית יותר"

אידר פריניאן
אידר פריניאן | צילום: חדשות 13

כשנשאלה פריניאן אודות ההשראה לסדרה "מנאייכ", ענתה: "קודם כל, סיפקנו להם חומר טוב, אבל הסיפור הטוב באמת הוא על התנהלות המשטרה. אם יעשו עונה שנייה, אז כדאי שייקחו את החומרים מהצד שלי במשפחה, אולי יכניסו לזה יותר עומק". וכשנשאלה לגבי דעתו של אביה על הסדרה, היא ענתה כי "הוא לא הבין בהתחלה. הוא פחות אוהב להיחשף, לא רוצה שייכנסו לו לחיים הפרטיים. אבל כשזה קשור אליי, את אמרתי לו שאני אהיה ילדה טובה ואשתוק כשצריך". עוד הוסיפה פריניאן כי "אם היה פה רצח, אז אבא שלי היה יושב 25 שנים בכלא, אבל לא, הייתה עסקה והוא יצא אחרי חמש שנים".

הסיפור המורכב הזה, יחד עם שלל הרגעים הלא פשוטים שעברו עליה כבר מגיל צעיר, רק הגבירו את התשוקה שלה להצליח ולהוכיח לכולם שהיא ממש לא רק הבת של, כך שאם זה תלוי בה, היא בטוחה שיש לה את האקס פקטור שיקפיץ לה את הקריירה. "אם לא היו מגיבים לה בכלל, ולא היו אומרים לה אפילו שהיא 'דומה לנועה קירל', אז הייתי אומר שזו בעיה, אבל אם בן אדם רואה ומגיב, אז זה אומר שזה מזיז לו משהו והוא רואה בה משהו". עם הרבה רצון, התמדה וגם עם קצת מזל, יום אחד אידר פריניאן רוצה סדרה שהתפקיד הראשי בה יהיה רק בהשראתה.