עידן רייכל נבחר להדליק משואה ביום העצמאות: "מופתע ונרגש"

משרד התרבות והספורט הודיע כי המוזיקאי ישתתף בטקס יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. "חשבתי שזה שייך רק לגדולים - גדלתי על הטקס". השרה רגב: "יצירתו מסמלת את תחושת 'הביחד' הישראלית"

זמן צפייה: 04:28

משרד התרבות והספורט הודיע היום (שני) כי המוזיקאי עידן רייכל נבחר להדליק משואה ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. לאחר שנבחר אמר האמן כי הוא "מודה שלזה לא ציפיתי. חשבתי שזה שייך רק לגדולים. כילד אני כמו כולם גדלתי על הטקס המסורתי וכל הדמויות מעוררות ההשראה שזכו להדליק משואות ופתאום מצאו אותי ראוי. אני מאוד מופתע ונרגש. תקופה כל כך לא צפויה ומאתגרת שעוברת על כולנו שלא תשכח ועכשיו היא בוודאות לא תישכח גם עבורי בפן האישי. תודה לשרה רגב, לוועדה ולקהל המדהים שלי. ולתפארת מדינת ישראל".

שרת התרבות והספורט מירי רגב סיפרה: "החלטתי לאשר את הבחירה ביוצר המוכשר, עידן רייכל, להשיא משואה ביום העצמאות. יצירתו מסמלת בעיני רבים את הערבות ההדדית ואת תחושת 'הביחד' הישראלית. עידן הוא אשף החיבורים בין כל חלקי העם שלנו. יצירתו המוסיקלית לאורך השנים מייצגת את המארג הקסום של מזרח ומערב, את המעמקים של החברה הישראלית ואת הקסם שביצירה הישראלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלו הערים שעליהן צפויה הממשלה להכריז אזור מוגבל

בליכוד טוענים: גנץ נסוג מהסיכום על סוגיית הסיפוח

נקבת טיגריס בגן חיות בניו יורק אובחנה כחולה בקורונה

עידן רייכל בריאיון לאלי ראכלין
עידן רייכל בריאיון לאלי ראכלין | צילום: חדשות 13

"'שבט אחים ואחיות' מתמצת את מפעל חייו המוסיקלי, גשר מיתרים מוסיקלי בין כל חלקי העם, על מנעד צליליו וקולותיו", נכתב בהודעת המשרד. "בימים אלה של התמודדות עם מגפת הקורונה, המתאפיינים בחיוניותה של הערבות ההדדית ושל אמנות החיבורים בלבבות על אף המרחק הפיזי, יצירתו המוסיקלית של עידן ריכל היא מעיין מים חיים של אהבת ישראל, של אחווה ושל לכידות בעם שלנו".

בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, בוטל מצעד הדגלנים המסורתי בטקס המשואות. מדובר בחלק האהוב בטקס שבו החיילים יוצרים את צורות סמלי המדינה והנושא השנתי. לאחר התייעצויות רבות, לא הצליחו למצוא פתרון יצירתי לקיום המצעד בהתאם להנחיות והובן שלא יוכלו לקיימו.