מדליה תשיעית לישראל: איאד שלבי ועמי דדאון זכו בזהב

שני השחיינים הישראלים השלימו זכייה בשתי מדליות זהב כל אחד, אחרי שדדאון גם שבר את השיא הפראלימפי במשחה ה-50 מטר חופשי. מוקדם יותר סיים שלבי במקום הראשון את משחה ה-50 מטר גב

איאד שלבי
איאד שלבי | צילום: קרן איזקסון

שתי מדליות זהב נוספות לישראל: לאחר שזכה במדליית זהב במשחה ה-100 מטר גב בשבוע שעבר, היום (חמישי) זכה איאד שלבי במדליית זהב נוספת, הפעם במשחה ה-50 מטר גב. שלבי השיג תוצאה של 1:11.79, והעניק את המדלייה השמינית לישראל במשחקים, מתוכם חמש מדליות זהב.

שלבי נפל בצעירותו מגג של בית ונפל על רצפת בטון ומאז הוא סובל משיתוק בגוף בארבעת גפיו ומתנייד בכסא גלגלים. הוא החל את ההליך השיקומי במרכז איל"ן בחיפה כאשר  גילה את יכולתו הגבוהה בשחייה ומאז הפך לאחד השחיינים הפראלימפיים הטובים ביותר.

גם השחיין עמי דדאון זכה היום במדליית זהב נוספת, הפעם במשחה ה-50 מטר חופשי, לאחר שבתחילת השבוע זכה במדליית זהב במשחק ה-200 מטר חופשי. דדאון גם שבר היום את השיא הפראלימפי, כשעצר את השעון על 37.12 שניות, והעלה את מאזנה של ישראל לתשע מדליות בטורניר.

דדאון, בן ה-21, נולד עם שיתוק מוחין, מה שלא מנע ממנו עד עכשיו לשבור שיא עולם באליפות אירופה בפורטוגל, שם זכה במדליית הזהב, וכן לקבוע שיא עולמי חדש גם באליפות העולם בגרמניה. ביום שבת האחרון, זכה דדאון במדליית כסף במשחה ל-150 מטר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט, תלמד לשתוק

ליברמן בדיון על תקציב המדינה: "הכי חברתי בתולדות ישראל"

ארה"ב: שיטפונות והצפות באזור ניו יורק, תושבים טבעו למוות

איאד שלבי
איאד שלבי עם מדליית הזהב השנייה שלו | צילום: באדיבות המשפחה

בסך הכל זכתה ישראל בתשע מדליות עד כה במהלך הטורניר, מתוכן שש מדליות זהב, שתי מדליות כסף ומדליית ארד אחת. מדליות הזהב מתחלקות בין שלושה שחיינים, כאשר בנוסף לשלבי ודדאון גם מארק מליאר זכה בשתי מדליות זהב.