מהומלס - לדוגמן: סיפור הסינדרלה של וסילי אנדרייב

בשנים האחרונות וסילי אנדרייב התגלגל בין מזרן נטוש לספסל רחוב, עד שצלמת תל אביבית גילתה אותו. כעת, הוא מנסה להתרגל לחייו החדשים. "יותר קשה להיות באור הזרקורים מאשר בין השכונות"

זמן צפייה: 13:58

כנראה שכל דוגמן מתחיל יצטרך לעבור את קשיי הסתגלות לחיים החדשים, אבל ספק אם המעבר לאור הזרקורים היה אי פעם כל כך מסנוור. אין דרך טובה יותר לתאר את הסיפור הלא ייאמן של וסילי אנדרייב, על כל צירופי המקרים שמרכיבים אותו, מאשר סיפור סינדרלה. דוגמן יפה תואר שעד לפני חודש - חי ברחוב. לדבריו, "בשבילי זה יותר קשה להיות באור הזרקורים מאשר בין השכונות, בצללים".

הוא עלה לארץ ממולדובה עם אימו ואחיו כשהיה בן שלוש, את אביו הוא לא הכיר מעולם. מגיל 13 הוא נכנס ויוצא מהוסטלים ופנימיות, וכשהיה בן 18 כבר שכר את הדירה הראשונה שלו בדרום תל אביב, תוך כדי עבודה בחנות בגדים, במסעדה ובשיפוצים כדי להתקיים. עד שיום אחד, בדרך חזרה מהעבודה, הכול התהפך עליו. וסילי עבר תאונת דרכים ולא היה יכול לעבוד. "נגמר לי הכסף והוציאו אותי מהדירה", אמר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו התחסן: "זריקה קטנה לאדם, צעד ענק לבריאות של כולנו"

מסתמן: תלמידי כיתות א׳-ד׳ ימשיכו ללמוד גם בערים האדומות

אוחנה: "הפערים לא נסגרו – רוב הסיכויים שהולכים לבחירות"

וסילי אנדרייב
וסילי אנדרייב | צילום: חדשות 13

אז הגיעה מור שעל, שהייתה צלמת של פרויקטים שיווקיים בעלת אובססיה משונה לתיעוד חייהם של דרי הרחוב. היא יזמה את פרויקט דרי הרחוב באינסטגרם, צילמה אותם ושיתפה את הסיפורים שלהם. "בשנייה שראיתי את וסילי, הרגשתי שאני מסתכלת על מישהו שהוא נגוע במשהו אלוהי", סיפרה. "מההתחלה התגובות היו מאוד חמות כלפיו, מתאהבים בו בשנייה". משם, הדרך שלו לעבר הדוגמנות כבר נסללה.

נדמה שהכתבה הייתה יכולה להסתיים בדיוק בנקודה הזאת, אבל בסיפור הזה ההפתעות לא מפסיקות לצוץ, כי כשקרן גולץ, בעלת יישומון חיפוש הדירות "צ'אטליסט", שמעה על וסילי, היא החליטה שהיא חייבת לעזור לו למצוא בית - והיא גם שילמה את דמי השכירות לשנה מראש. "זה באמת נראה חלום", אמר וסילי כשנכנס לדירה החדשה שלו. "אני עדיין מחכה שמישהו יבוא ויעיר אותי".

הסיפור של וסילי הוא בהחלט פנטזיה שמתגשמת, אבל ממנה צריך לחזור למציאות כי בעולם האמיתי, דרי הרחוב לרוב לא זוכים לסוף שכזה. לטענת מור, "כל דייר רחוב, אני יכולה להגיד לך בוודאות שאפשר להוציא אותו מהרחוב. כי לכל בן אדם יש פוטנציאל בפנים, שהוא פספס או מישהו פספס, שברגע שמתחילים - זה כמו צמח. תשקה, יגדל. לא תשקה, לא יגדל. אם אתה תגלה מה זה הדבר הזה שיש לו, מה זה הניצוץ הזה שעושה אותו מאושר, הוא ייצא מהרחוב, רק צריך למצוא אותו".