בני משפחתו של שלמה גרוניך לחדשות 13: הוא סובל מדמנציה

בלעדי: לאחר ההתבטאות הגזענית של המוזיקאי הוותיק בפסטיבל עין גב, בני המשפחה שלו מסרו כי בשנה האחרונה חלה התדרדרות במצבו, ובימים האחרונים הוא אובחן על ידי מומחים רפואיים. "יש לו ניתוקים שמאפיינים את המחלה, והוא אינו תמיד מודע לדברים שהוא אומר". בתו: "מקווה שיזכרו אותו על כל הטוב שעשה ולא על הפליטה הרגעית"

זמן צפייה: 05:50

בלעדי: בני משפחתו של המוזיקאי שלמה גרוניך התייחסו היום (רביעי) לביקורת על ההתבטאות הגזענית שלו אמש בפסטיבל עין גב, ומסרו לחדשות 13 כי הוא סובל מדמנציה. "בשנה האחרונה חלה התדרדרות במצבו", נמסר מהמשפחה, "ובימים האחרונים הוא אובחן על ידי מומחים רפואיים בבית חולים".

"יש לו ניתוקים שמאפיינים את המחלה, והוא אינו תמיד מודע לדברים שהוא אומר", הוסיפו בני משפחתו של המוזיקאי הוותיק, "אלה חלק ממאפייני המחלה. הוא מתנצל מכל הלב על האמירה אמש. אנו מבקשים להזכיר ששלמה שר כל חייו לכולם וקיים שיתופי פעולה רבים ובעת הזאת מבקשים להבין את הרגישות למצבו".

שלמה גרוניך
שלמה גרוניך | צילום: אלכס ליפקין

ים גרוניך, בתו של שלמה גרוניך, פרסמה פוסט בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה: "אני עצובה משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא שאנשים באמת נפגעו מאבא שלי. המילים האלה צרמו לי בדיוק כמו שהם צרמו לכל ישראלי שאוהב את החבה שהוא חי בה. אני לא יודעת אם ההתנצלות שלי שווה הרבה כי הרי אני לא אמרתי את המילים האלה, אבל היא כן שווה משהו. אז אני כל כך מתנצלת. בכל זאת, אבא שלי".

בתו של גרוניך הוסיפה: "הסיבה השנייה היא אבא שלי. בשונה מהאנשים שמגנים אותו, חלקם אפילו תוקפים בצורה לא פרופורציונלית לאירוע. אני יודעת שהוא תמיד השמיע באוזניי שגזענות זה דבר מכוער שחייבים לגנות בכל הזדמנות ואני יודעת שאבא שלי לא גזען. אבא שלי בן 75 ובעל דמנציה שמתפתחת מיום ליום, עבר אירועים לבביים וחוויות שהשאירו אותו לא כמו פעם. מקווה שבסופו של דבר יזכרו אותו על כל הטוב שעשה ולא על הפליטה הרגעית הזו".

שלמה גרוניך בהופעתו בפסטיבל עין גב
שלמה גרוניך בהופעתו בפסטיבל עין גב

כזכור, במהלך הופעתו של גרוניך אתמול בפסטיבל, במופע שהוקדש לציון 40 שנה לתוכנית "ארבע אחר הצהריים" בגלי צה"ל, הוא אמר על הבמה: "הסתכלתי על הקהל, אמרתי כזה קהל אני רוצה תמיד. באמת אתם כל כך אשכנזיים כאלה. אין כאן אפילו צ'חצ'ח אחד. ואתם משתפי פעולה כמובן כמו ווזבוזים. יפה אני גאה בכם אתם שרים יפה". דבריו של גרוניך עוררו סערה ותגובות נזעמות".

לאחר אמירתו של גרוניך, עלתה על הבמה המנחה נסלי ברדה, שהגיבה: "זמר יקר, לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו בדיוק הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה. והשירים שייכים לכולם, לגרוניך, לברדה, לכולם".

שלמה גרוניך עם מקהלת שבא
שלמה גרוניך עם מקהלת שבא

לאחר סיום ההופעה, התנצל גרוניך בפוסט שכתב בפייסבוק: "לאור פליטת הפה שהיתה לי הערב במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב, אני באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים. אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".

שר התרבות והספורט חילי טרופר גינה בחריפות את דבריו של גרוניך: "מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל".