סקס והגיל השלישי: סדרה חדשה על חיי האהבה של נשים אחרי גיל 70

רב המכר "ערות", שהפגיש את הקהל עם כמה מהסודות האינטימיים ביותר של נשים בכל הגילים, מגיע כעת למסך - ויביא את סיפוריהן של 15 נשים אמיצות. "אנחנו מגשימים את הפנטזיות שלנו"

זמן צפייה: 08:33

איך תופסים את גבר החלומות בגיל 80 ולמה נשיקה צרפתית יכולה להיות לוהטת גם כשאת כבר סבתא לנכדים? רב המכר "ערות", שהפגיש את הקהל עם הסודות הכי אינטימיים של נשים בכל הגילים, מגיע עכשיו למסך - ואיתו גם וידויים לא שגרתיים של נשים בגיל השלישי, שלא מוותרות על העונג הבא, במיטה ומחוצה לה. בריאיון לחדשות 13 מספרות כמה נשים אמיצות כאלה על סקס, תשוקה ודייטים, בלי שום צנזורה או רגשי נחיתות. עדי ארבל, בימאית הסדרה, סיפרה כי "אנחנו צילמנו נשים מבוגרות ואמרנו, וואו, איזו דרך מדהימה הן עוברות ואיזה יפה זה שהדבר הזה ממשיך להתגלגל עד גיל 70, 80. זה מופלא". תמר מור סלע, כותבת הספר ערות, ציינה כי "הסדרה זה סוג של תביעה מחדש של הגוף המיני שלי, של הזכות שלי ליהנות ממנו כמו שאני רוצה בלי שיגידו עליי משהו".

שלוש מהמשתתפות בסדרה הן מרים ברנהרדט, דינה אנגלברג ועדה שאולוב, ויחד עם נשים נוספות הן חושפות בגילוי לב את עולמן המיני והאינטימי. ומרתק לגלות עד כמה עמוק ומורכב העולם הזה אצל בנות גיל הזהב שכבר חוו דבר או שניים בחיים. לפני 30 שנה היה מי שכינה את מרים ברנהרדט "כוהנת האהבה", לא מעט בזכות הפתיחות הלא אופיינית אז שבה דיברה על זוגיות ומין. היום היא בת 75 ועדיין מצחיקה את הקהל שלה בתובנות שנונות על כל מה שפחות נהוג לדבר עליו בגיל השלישי. אבל בדיחות לחוד ומציאות לחוד כי בכל מה שנוגע לסקס, ברנהרדט היא מעין גרסה מודרנית של הסנדלר שהולך יחף.

עדה שאולוב ובן זוגה חיים רוטר
עדה שאולוב ובן זוגה חיים רוטר | צילום: חדשות 13

"השפים הגדולים מבשלים לכולם מעדנים והם באים הביתה, הם אוכלים סנדוויץ'", היא אומרת. היא גדלה ברומניה בבית שמרני למדי ועל אף שתמיד הרגישה ארוטית, הפוטנציאל היה רחוק ממימוש. במשך 40 שנות נישואין, היא ובעלה השף היו חברי נפש אבל כשזה הגיע למיטה, משהו שם לא כל כך עבד. דינה אנגלברג, משתתפת נוספת בסדרה ופיזיותרפסיטית בת 76, לא רק נראית כמו ילדת פרחים משנות ה-60, היא גם חיה את החיים האלה בשיא החיוניות. לקראת גיל 30, כשכבר הייתה אם לשניים, היא הרגישה שמשהו חסר, התגרשה מבעלה הראשון ויצאה למסע חיפוש עצמי. "יצאתי לעולם הגדול בכל מלוא המילה של זה, יום אחד עם מישהו אחד, יום אחד עם מישהו אחר".

כשעדה שאולוב חצתה את גיל ה-70 היא ביקשה להמציא את עצמה מחדש עם הפרטנר הראוי. יומיים אחרי שהתאלמנה מבעלה חולה האלצהיימר היא כבר יצאה למסע חיפושים. מאה דייטים כושלים מאוחר יותר היא פגשה את חיים. "חיי המין שלנו נפלאים, פשוט נפלאים. אנחנו מגשימים את הפנטזיות שלנו ויוצאים שנינו מאוד-מאוד מסופקים. לפני זה הייתה לי ביחסי מין מטרה אחת בעוד עכשיו התהליך הוא לא פחות חשוב מהשגת המטרה. ולא פחות מהנה". חיים רוטר, חבר הנהלת איגוד העיתונאים הארצי: "בתחילת הדרך היא קצת חששה מהמראה שלה. אמרה לי, הגוף שלי לא מושלם. אמרתי שהגוף שלי גם בגיל שלי לא מושלם אבל יש לי אמירה כזאת שלא משנה מה שיש לך, השאלה מה את יודעת לעשות עם זה. המטרה היא באמת להנגיש את הסיפור שלנו לאנשים בגילים דומים לנו, כלומר בגיל השלישי. באיזשהו מקום איבדו את זה ואולי על ידי הסיפור שלנו הם יכולים לחדש את חדוות הנעורים שלהם".