הזמר חופני כהן הלך לעולמו בגיל 76

אחיהם הבכור של הזמרים ורדינה ויזהר כהן, שכונה "סולימאן הקטן" וזכה להצלחה רבה בעיקר בשנות ה-70, נפטר לאחר שהתמודד עם בעיות בריאותיות רבות. במשך שנים היה המבצע הקבוע של ההמנון הלאומי במשחקי נבחרת ישראל בכדורגל, ובשנת 2015 זכה בפרס אמ"י על מפעל חיים

זמן צפייה: 01:29

הזמר חופני כהן הלך לעולמו הערב (שני) בגיל 76, לאחר שסבל מבעיות בריאותיות רבות בשנים האחרונות. אחיו של חופני, הזמר יזהר כהן, כתב בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "בצער רב משפחת כהן מודיעה שהאח, האבא והסבא המדהים חופני הלך לעולמו. איבדו את היהלום שבכתר המשפחה".

בשנה שעברה התראיין חופני לחדשות 13 ושיתף כי הוא אינו יכול לשיר עוד בעקבות טיפול רפואי - שפתות הקול שלו נפגעו עקב ההליכים הרפואיים שעבר לאחר השתלת כליה. בין היתר, סיפר גם על געגועיו העזים לבמה. משפחתו וחבריו של הזמר המנוח התכוונו להעלות מופע מחווה לפועלו בחודש אוגוסט הקרוב.

חופני כהן
חופני כהן

קולו של חופני, שכונה "סולימאן הקטן", היה חלק מהפסקול הים תיכוני במשך עשורים, והוא זכה לעיקר הצלחתו בשנות ה-70. לאורך שנים הוא היה המבצע הקבוע של ההמנון הלאומי במשחקי נבחרת ישראל בכדורגל, ובשנת 2015 זכה בפרס מפעל חיים של אמ"י. משיריו הידועים: "אל אל ישראל", "בחיק הטבע", "בלי עין הרע", "בת הזמן".

המשפחה המוזיקלית של חופני כהן

חופני נולד בתל אביב למשפחה מוזיקלית במיוחד: הוריו היו זמרים, והוא אחיהם הגדול של הזמרים פיני, יזהר וורדינה כהן. הקריירה שלו החלה בפסטיבל הזמר הסגנון עדות המזרח, אך פריצתו הגדולה כסולן הגיעה עם השיר "בת הזמן", שזכה להצלחה רבה. לאחר מכן, הקליט את השיר "בחיק הטבע", שזכה גם הוא להצלחה, והוציא את אלבום הבכורה שלו. משם הכל היסטוריה.