מייצוג ישראל בעולם ועד העצמה נשית: גל גדות בריאיון לחדשות 13

הדוגמנית והשחקנית הבין-לאומית דיברה על הקושי לשלב את ההורות עם הקריירה המצליחה ועל פוסט התמיכה ברותם סלע: "רציתי לשמור על התדמית של ישראל וגם לדבר את האמת שלי"

זמן צפייה: 03:37

גל גדות, הדוגמנית והשחקנית הבין-לאומית שכיכבה בשובר הקופות "וונדר וומן", העניקה ריאיון לחדשות 13 ובו דיברה על העצמה נשית, על הגיבוי שהעניקה לחברתה רותם סלע מול ראש הממשלה, ועל חיי ההורות והקושי לשלב את הקריירה המצליחה שלה עם גידול הילדים.

"כולם מדברים על העצמה נשית, אבל אנחנו עוד לא באמת שם", טענה גדות. "יש עדיין פערים בשכר, ואנחנו כל כך רגילים לראות את הסיפור מנקודת מבטו של הגבר, אז אם יש אישה חזקה - היא 'גבר'. אנחנו יודעות שזה לא ככה".

על פוסט התמיכה בחברתה, הדוגמנית ואשת הטלוויזיה רותם סלע - שתקפה את דבריה של השרה מירי רגב על ערביי ישראל ואת מדיניות הממשלה, סיפרה: "לכתוב את הפוסט לקח לי זמן כי היה חשוב לי מאוד לשמור גם על התדמית של ישראל. הנחתי שזה הולך להיות מתורגם והיה לי חשוב לתמוך ברותם וגם לדבר את האמת שלי. האמת שלי היא באמת, ללא קשר לאם אתה ימני או שמאלני, ערבי או יהודי, זה קשור ללהיות מסוגל לדבר".

גל גדות
גל גדות | צילום: החדשות 13

גדות סיפרה על הפחד והקושי שבשילוב חיי הקריירה עם האמהות. "כשילדתי את עלמה אכלתי כאפה, חשבתי איך אעשה את זה ואטוס והכול", הסבירה. "ואז ירון בעלי אמר לי - 'תחשבי איזה מודל לחיקוי את רוצה להיות לבת שלך - וזה מה שתהיי. בשבילה הכול יהיה מציאות, ומה שאת - יהיה הדבר היחיד שהיא תכיר'. זה ממש ככה. גברים פחות צריכים להתמודד עם השאלות האלה, כי אין להם את שק רגשות האשם שנולד איתנו ויוצא עם השליה החוצה".

גדות מוכיחה שוב ושוב שההצלחה לא מבלבלת אותה. על המסך היא אמנם מגלמת גיבורת על מעולם אחר, אבל במציאות היא קודם כל בת אדם. כנשאלה האם אנשים מסתכלים עליה אחרת בעקבות הפרסום הרב לו זכתה, השיבה: "כן, ואז אני תמיד אומרת - נו, די. המאפר שלי אמר לי שהוא לא מאמין שהוא מאפר אותי, אז אמרתי לו, מה יש לך - את עשית לי את הטסט הראשון לפני 15 שנה. אני זו אני זו אני. במרכז, בפנים - אני נשארת אני".