אירוויזיון: נחשפו מילות השיר מעוררות המחלוקת; ישראל צונחת בהימורים

לאחר שנודע כי באיגוד השידור האירופי מהססים לאשר את מילות השיר "October rain" משום חשש לפוליטיקה, כעת הן נחשפות: "מי הטיפש שאמר לך שבנים אינם בוכים? שעות על שעות ופרחים" • בתוך כך, ישראל יורדת למקום השביעי בטבלאות ההימורים

זמן צפייה: 02:36

לאחר שנודע כי באיגוד השידור האירופי (EBU) מהססים לאשר את השיר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון משום "חשש למילים פוליטיות", כעת הן נחשפות: העיתונאי ערן סויסה מ"ישראל היום" פרסם הבוקר (חמישי) את מילות השירות מעוררות המחלוקת, שלטענת ה-EBU עשויות להיות פוליטיות בניגוד לחוקי התחרות.

כבר עם היוודע שמו, "October rain", יכולנו לשער כי הוא יעסוק באירועי השבעה באוקטובר ובמלחמה שפרצה בעקבותיו. ואכן, בשיר - שנכתב על ידי אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר - נכתבו בין היתר המילים "פרחים" - כמה שאולי מרמז על הנופלים בקרבות, וכן "כולם ילדים טובים, אחד אחד" - במה שמזכיר את הנרצחים בטבח.

בתוך כך, ישראל ירדה הלילה בדירוג טבלאות ההימורים, וכעת היא ניצבת במקום השביעי בסיכויי הזכייה. בתחילת המלחמה, נזכיר, ישראל טיפסה עד למקום הראשון בדירוג עוד בטרם נחשף השיר או נבחרה הנציגה עדן גולן, אלא שאט אט, ועם המחאות נגד פעולות צה"ל בעזה, היא איבדה את הבכורה ומאז עולה ויורדת בדירוג.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

כזכור, לאחר שנודע כי הוועדה המקצועית שכינס תאגיד השידור הישראלי בחרה את השיר המדובר, ביקשו באיגוד השידור האירופי (EBU) לשמוע אותו בטרם פרסומו בכדי לוודא שאין בו מסרים פוליטיים. יש לציין כי אין זו בקשה חריגה, שכן סעיף זה מופיע בתקנון התחרות כבר שנים רבות.

ואולם, אתמול נודע כי באיגוד מתלבטים אם לאשר את השיר, זאת משום "חשש למילים פוליטיות". בתאגיד כאן 11 הבהירו מצידם כי אין בכוונתם לשנות את מילות השיר, ומסרו בתגובה כי "תאגיד השידור הישראלי נמצא בדיאלוג עם ה-EBU בעניין השיר שייצג את ישראל באירוויזיון".

ואלו מילות השיר במלואם:

Evening

Everything is black and white

Who is the fool

Who told you boys don’t cry

Hours and hours and flowers

Life is not a game for the cowards...

While time goes by

Every day I’m losing my mind

Holding on

ערב, הכל שחור ולבן

מי הטיפש שאמר לך שבנים אינם בוכים

שעות על שעות ופרחים

החיים הם לא משחק לפחדנים

בינתיים הזמן עובר

כל יום אני משתגעת

בניסיון להחזיק מעמד

לעולם לא

אני עדיין

אוקטובר של גשם (תרגום חופשי)

כולם ילדים טובים אחד אחד