לכבוד יום האישה: מפגש הפסגה של נשות התיאטרון הישראלי

גילה אלמגור, יונה אליאן, תיקי דיין, רבקה מיכאלי, מרים זוהר, סנדרה שדה וליא קניג נפגשו במסגרת פרויקט מיוחד. "עדיין לא הגענו באמת לאן שאנחנו רוצות להגיע"

זמן צפייה: 03:46

גילה אלמגור, יונה אליאן, תיקי דיין, רבקה מיכאלי, מרים זוהר, סנדרה שדה וגם ליא קניג שכבר נכנסה לעשור העשירי של חייה, כולן כוכבות גדולות גם בגילן ושחקניות מבוקשות על הבמות המרכזיות. לרגל יום האישה, השחקניות התכנסו במסגרת פרויקט של "ידיעות אחרונות" יחד עם התיאטרון הלאומי, "הבימה", תיאטרון "בית לסין" ו"התיאטרון הקאמרי".

הן ראו את השינויים בחברה הישראלית ובעולם התרבות לאורך השנים, אבל למרות השיפור שחל מאז שהן היו שחקניות צעירות, הן אומרות כי מעמדן של הנשים אינו זהה לזה של הגברים גם על הבמה. יונה אליאן אמרה כי "אנחנו עדיין לא הגענו באמת לאן שאנחנו רוצות להגיע. להפך. יש בשנה האחרונה או בשנתיים האחרונות רגרסיה. ישנן פחות חברות כנסת ופחות שרות אצלנו במדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תעלומה באשקלון: מי הרעיל למוות שמונה כלבים בתוך שבוע?

קריסת החניון בת"א: כתבי אישום כפוף לשימוע יוגשו נגד החשודים

תמרורות ורמזורות: דמויות שלטי הרחוב ברחבי הארץ שונו לנשים

גילה אלמגור אמרה כי "אנחנו משחקות את התפקידים שנועדו לנו כנשים, אבל המבחר שלהן והיכולות הוא מצומצם לעומת המבחר שיש לגברים".

כל אחת מהנשים האלה דעתנית מאוד ורבות מהן לא חוששות לומר ממרום גילן את מה שהן חושבות על החברה והפוליטיקה בישראל וגם לעקוץ את שרת התרבות הנוכחית, מירי רגב. מרים זוהר אמרה כי "מה שהשרה צריכה לעשות זה לבוא לראות את ההצגות". רבקה מיכאלי אמרה כי "מי שלשר התרבות צריך לאהוב תרבות ולדעת את ההגדרה המילונית לזה".