שעות לפני רגע האמת: מתמודדי האירוויזיון הופיעו מול השופטים

נציגי 26 המדינות שעלו לגמר קיימו אמש חזרה מול קהל. בחלק האמנותי הופיעו ליאור סושרד והפרויקט של עידן רייכל עם השיר "בואי". קליפ בכיכובה של גל גדות הוחשך כדי לא לחשוף את פרטיו

זמן צפייה: 01:22

חזרת השופטים לקראת האירוויזיון התקיימה אמש (שישי) באקספו תל אביב. מטרת החזרה הייתה לבחון אם אמצעי ההצבעה הטכניים פועלים וכן לאפשר לשופטים להעניק את ציוניהם לשירים – שיהוו 50% מהציון הסופי. המופע נפתח בשיר בהשתתפות נטע ברזילי, בתור דיילת הנוחתת בתל אביב, ומקבלת את פני מתמודדי כל המדינות. בהמשך הופיעה דנה אינטרנשיונל עם השירים "תל אביב" ו-"דיווה". נציגת ישראל הראשונה באירוויזיון, אילנית, הופיעה עם שירה "אי שם" ולאחר מכן הופיע נדב גדג' עם שירו "גולדן בוי".

לאחר שהושמעו שיריהן של 26 המדינות נפתחה הצבעת השופטים, והחלה התוכנית האמנותית, במסגרתה יבצעו ארבעה מתמודדים משנים שעברו שירים של מדינות אחרות. לאחר מכן הארבעה ישירו עם גלי עטרי את השיר הזוכה של תחרות 1979, הללויה. עוד השתתפו בחלק זה של הערב ליאור סושרד והפרויקט של עידן רייכל. נטע ברזילי הופיעה פעם נוספת עם שירה החדש "ננה בננה". נעדרו מהחזרה מדונה, שמבצעת את החזרות שלה במקום אחר, וקליפ בהשתתפות גל גדות – שהוחשך על מנת שלא לחשוף פרטים ממנו.

גמר אירוויזיון 2019 יערך הערב באקספו תל אביב. כבכל שנה, מתקיימות תחזיות לגבי המנצח הגדול של הערב, שמדינתו תזכה לארח את התחרות בשנה הבאה. אתר Eurovisionworld המאגד את התחזיות לגמר, צופה להולנד את הניצחון עם שירו של דאנקן לורנס “Arcade”, הזוכה ל-47%. אל המקום השני צפוי להגיע שירה של קייטי מילר האוסטרלית “Zero Gravity”, עם 12% סיכויי זכייה, ובמקום השלישי שירו של יון לונדוויק השבדי “Too Late for Love”, עם 7% סיכויי זכייה. שירו של קובי מרימי, “Home”, מגיע על פי התחזיות למקום ה-25 מתוך 26, עם סיכויים של פחות מאחוז אחד לניצחון.

בווידאו: נציג איטליה מבצע את שירו "Soldi"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-20190518-1450' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_26m5xyog' duration='25'']

מלטה תפתח את הערב עם השיר "Chameleon", ומיד אחריה תעלה לבמה אלבניה עם "Ktheju Tokës". קובי מרימי יהיה המתמודד ה-14 שיעלה לבמה והוא יבצע כאמור את "Home". את ההופעות תחתום ספרד, עם הביצוע ל"La Venda".

שיא הערב יהיה הופעתה של מדונה שתבצע על הבמה שני שירים – בהם שיר חדש בהופעת בכורה. השירים שתבצע כוכבת הפופ הבין-לאומית הם הלהיט "like a prayer" משנת 1989, וסינגל חדש, "Future", אותם תבצע יחד עם הראפר האמריקני קוואבו. קהל הצופים בערב הגמר יהיה הראשון לשמוע את השיר "Future" מתוך האלבום החדש 'Madame X', שייצא לאור ב-14 ביוני.

30 שנים חלפו מאז שוחרר אלבומה המצליח של מדונה "Like a Prayer", ואת שיר הנושא מתוכו כוכבת הפופ תבצע בליווי מקהלה המונה 35 איש. זו תהיה הפעם הראשונה שמדונה תכבד את במת האירוויזיון בנוכחותה, וזו תהיה גם הופעתה השלישית במספר כאן בארץ.

בווידאו: נציגת אוסטרליה מבצעת את שירה "Zero Gravity"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-20190518-1452' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_mzzlhtve' duration='16'']

סדר השירים בגמר האירוויזיון

  1. מלטה - Chameleon
  2. אלבניה - Ktheju Tokës
  3. צ'כיה – Friend of a Friend
  4. גרמניה - Sister
  5. רוסיה - Scream
  6. דנמרק – Love is Forever
  7. סן מרינו – Say Na Na Na
  8. מקדוניה הצפונית – Proud
  9. שוודיה – Too Late for Love
  10. סלובניה – Sebi
  11. קפריסין – Replay
  12. הולנד – Arcade
  13. יוון – Better Love
  14. ישראל - Home
  15. נורווגיה – Spirit in the Sky
  16. בריטניה – Bigger than Us
  17. איסלנד - Hatrið Mun Sigra
  18. אסטוניה - Storm
  19. בלארוס – Like it
  20. אזרבייג'ן – Truth
  21. צרפת - Roi
  22. איטליה -  Soldi
  23. סרביה - Kruna
  24. שוויץ – She Got Me
  25. אוסטרליה – Zero Gravity
  26. ספרד – La Venda

בווידאו: נציג הולנד מבצע את שירו "Arcade"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-20190518-1453' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_jbwi6g2i' duration='56'']