תמונת הגמר הושלמה: מי המועמדים המובילים לזכות באירוויזיון?

לפי התחזיות, דאנקן לורנס ההולנדי הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לנצח בתחרות, כאשר הזמרת האוסטרלית נמצאת במקום השני. מרימי: "יודע שבשלוש הדקות האלה כולכם תחזיקו לי אצבעות"

זמן צפייה: 03:00

הרשת גועשת לקראת גמר האירוויזיון שייערך מחר (שבת) ב-"אקספו תל אביב" שבמרכז הירידים. כבכל שנה, מתקיימות תחזיות לגבי המנצח הגדול של הערב, שמדינתו תזכה לארח את התחרות בשנה הבאה. אתר Eurovisionworld המאגד את התחזיות לגמר, צופה להולנד את הניצחון עם שירו של דאנקן לורנס “Arcade”, הזוכה ל-47%. אל המקום השני צפוי להגיע שירה של קייטי מילר האוסטרלית “Zero Gravity”, עם 12% סיכויי זכייה, ובמקום השלישי שירו של יון לונדוויק השבדי “Too Late for Love”, עם 7% סיכויי זכייה. שירו של קובי מרימי, “Home”, מגיע על פי התחזיות למקום ה-25 מתוך 26, עם סיכויים של פחות מאחוז אחד לניצחון.

מלטה תפתח את הערב עם השיר "Chameleon", ומיד אחריה תעלה לבמה אלבניה עם "Ktheju Tokës". קובי מרימי יהיה המתמודד ה-14 שיעלה לבמה והוא יבצע כאמור את "Home". את ההופעות תחתום ספרד, עם הביצוע ל"La Venda".

להקת שלווה בחצי גמר אירוויזיון
להקת שלווה בחצי גמר אירוויזיון | צילום: רויטרס

בתוך כך, הנציג הישראלי קובי מרימי, הוציא סרטון תמיכה ובו הודה למעריצים על האהבה שהוא מקבל. "רציתי לקחת את הרגע הזה, לפני שכל הטירוף מתחיל ולהגיד לכם תודה על התמיכה, החיבוקים ברחוב, על ההודעות באינסטגרם, בסמסים, בפייסבוק ובכל דרך אפשרית", אמר מרימי. "זה נותן כל כך הרבה כוח וכל יום אני קם בבוקר עם רצון לתת עוד פוש כדי לייצג את המדינה בכבוד בזכות כל האהבה הזאת. אני יודע בדיוק מה יהיה בשלוש הדקות האלה. אני יודע שכולכם תעצרו את הנשימה ותחזיקו לי אצבעות. זה כל כך מחמם את הלב שבא לי לבכות כבר עכשיו שוב, אבל אני לא אבכה. אני שומר את זה. תודה רבה, אוהב אתכם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-20190517-1208' autoplay='0' credit='סיון יאנג' desc='קובי מרימי במסר לפני הגמר' kid='1_vigyfd17' duration='41'']

תחזיות גמר אירוויזיון 2019
תחזיות גמר אירוויזיון 2019 | צילום: eurovisionworld

לצד מתמודדי 26 המדינות שהעפילו לגמר, יופיעו באירוע החותם את התחרות גם דנה אינטרנשיונל עם השירים "דיווה" ו"תל אביב", ושאר זוכי התחרות לאורך השנים: יזהר כהן, גלי עטרי ונטע ברזילי. שיא הערב יהיה הופעתה של מדונה שתבצע על הבמה שני שירים – בהם שיר חדש בהופעת בכורה.

דנה אינטרנשיונל בחצי גמר האירוויזיון
דנה אינטרנשיונל בחצי גמר האירוויזיון | צילום: רויטרס

השירים שתבצע כוכבת הפופ הבין-לאומית הם הלהיט "like a prayer" משנת 1989, וסינגל חדש, "Future", אותם תבצע יחד עם הראפר האמריקני קוואבו. קהל הצופים בערב הגמר יהיה הראשון לשמוע את השיר "Future" מתוך האלבום החדש 'Madame X', שייצא לאור ב-14 ביוני.

30 שנים חלפו מאז שוחרר אלבומה המצליח של מדונה "Like a Prayer", ואת שיר הנושא מתוכו כוכבת הפופ תבצע בליווי מקהלה המונה 35 איש. זו תהיה הפעם הראשונה שמדונה תכבד את במת האירוויזיון בנוכחותה, וזו תהיה גם הופעתה השלישית במספר כאן בארץ.

מדונה בהכנות במתחם אקספו לקראת ההופעה בגמר האירווזיון בשבת
מדונה בהכנות במתחם אקספו לקראת ההופעה בגמר האירווזיון בשבת | צילום: מדונה,

סדר השירים בגמר האירוויזיון

  1. מלטה - Chameleon
  2. אלבניה - Ktheju Tokës
  3. צ'כיה – Friend of a Friend
  4. גרמניה - Sister
  5. רוסיה - Scream
  6. דנמרק – Love is Forever
  7. סן מרינו – Say Na Na Na
  8. מקדוניה הצפונית – Proud
  9. שוודיה – Too Late for Love
  10. סלובניה – Sebi
  11. קפריסין – Replay
  12. הולנד – Arcade
  13. יוון – Better Love
  14. ישראל - Home
  15. נורווגיה – Spirit in the Sky
  16. בריטניה – Bigger than Us
  17. איסלנד - Hatrið Mun Sigra
  18. אסטוניה - Storm
  19. בלארוס – Like it
  20. אזרבייג'ן – Truth
  21. צרפת - Roi
  22. איטליה -  Soldi
  23. סרביה - Kruna
  24. שוויץ – She Got Me
  25. אוסטרליה – Zero Gravity
  26. ספרד – La Venda
קייטי מילר מאוסטרליה בחצי גמר האירוויזיון
קייטי מילר מאוסטרליה בחצי גמר האירוויזיון | צילום: רויטרס