השחקנית אסטל האריס שכיכבה ב"סיינפלד" הלכה לעולמה בגיל 93

כוכבת הטלוויזיה והקולנוע האמריקנית, שידועה בעיקר בזכות תפקידה כאסטל קוסטנזה, אמו של ג'ורג' מסדרת הלהיט של שנות ה-90, נפטרה בביתה לצד בני משפחתה. "היא תחסר לכל מי שהכיר אותה"

אסטל האריס
אסטל האריס | צילום: Asim Bharwani / מתוך ויקיפדיה

השחקנית האמריקנית אסטל האריס, שידועה בעיקר בזכות תפקידה כאמו של ג'ורג' קוסטנזה ב"סיינפלד", הלכה לעולמה אמש (שבת) בגיל 93. בנה, גלאן האריס, אמר ל"פורבס" כי היא נפטרה בשיבה טובה בביתה, וכי "האדיבות, התשוקה, הרגישות, ההומור, האמפתיה והאהבה שלה היו כמעט ללא תחרות, והיא תחסר לכל מי שהכיר אותה".

אסטל האריס, ג'רי סטילר, סיינפלד, ג'ורג'
אסטל האריס וג'רי סטילר ששיחקו את ההורים של ג'ורג' ב''סיינפלד'' | צילום: שאטרסטוק

האריס זכתה להכרה רחבה, כאמור, כשגילמה את אסטל קוסטנזה ב"סיינפלד", לצד ג'ייסון אלכסנדר שגילם את בנה ג'ורג' וג'רי סטילר שגילם את בעלה, והלך לעולמו לפני כשנתיים. בנוסף, היא זכורה כמי שדובבה את "גברת תפוח אדמה" בסרט "צעצוע של סיפור".

השחקן ג'ייסון אלכסנדר, שגילם ב"סיינפלד" את בנה של האריס, הספיד אותה בחשבון הטוויטר שלו והתייחס גם למטבע הלשון "Serenity now" שנטבע בסדרה: "אחת הנשים האהובות עליי הלכה לעולמה - האמא הטלוויזיונית שלי, אסטל האריס. זה היה עונג לשחק איתה ולשמוע את צחוקה הנהדר. אני מעריץ אותך, אסטל. שולח את אהבתי למשפחתך".

האריס נולדה ב-1928 במנהטן שבניו יורק בשם אסטל נוסבאום, כבת הזקונים של יצחק ואנה, מהגרים ממוצא יהודי-פולני. מאז שנת 1953 היא הייתה נשואה לסי האריס, והיא הותירה אחריה שני בנים ובת. רק לאחר שילדיה גדלו היא פתחה בקריירת משחק, והשתתפה ביותר ממאה סרטים וסדרות. בין היתר היא שיחקה בתפקידי אורח בסדרות "חוק וסדר", "נשואים פלוס", "אי.אר" ו"תרגיע" של יוצר "סיינפלד" לארי דייויד.