עדן אלנה עלתה לגמר האירוויזיון: "מאושרת להביא גאווה לישראל"

הזמרת שמייצגת את ישראל בתחרות שנערכת בהולנד, עם שירה "Set Me Free", הצליחה לעלות מחצי הגמר על אף דירוגה הנמוך בסוכנויות ההימורים ומחאות פרו פלסטיניות נגד המשלחת הישראלית

זמן צפייה: 03:24

גאווה ישראלית בהולנד: הזמרת עדן אלנה העפילה הלילה (רביעי) לגמר האירוויזיון לאחר הופעה מוצלחת עם שירה "Set Me Free" בחצי הגמר הראשון של התחרות. העלייה של אלנה הפתיעה לאור הפסימיות של סוכנויות ההימורים שניבאו כי אלנה לא תעלה לגמר, ונוכח מחאות פרו פלסטיניות שהתקיימו בימים האחרונים נגד ישראל. גמר התחרות יתקיים במוצאי שבת ויכלול 25 מדינות.

בסיום הערב, אלנה העבירה מסר אל הקהל הישראלי: "תודה לכולם על התמיכה בתקופה כל כך רגישה ומורכבת למדינה. אני מאושרת להביא גאווה לישראל, לעמוד על הבמה הגדולה בעולם עם דגל ישראל - זה ההישג האמיתי בשבילי. ישראל על המפה העולמית בצורה הכי חיובית שאפשר ועל זה אני גאה ומודה".

עדן אלנה, אירווזיון
עדן אלנה בביצוע על במת האירווזיון | צילום: EBU

כזכור, אלנה בת ה-21 נבחרה לייצג את ישראל בתחרות כבר לפני כשנתיים, אך בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, התחרות לא התקיימה בשנה שעברה ונדחתה. יש לציין כי אלנה השתתפה במופע עם אבטחה מתוגברת בימים האחרונים בשל החשש מפגיעה במשלחת הישראלית.