איש הרדיו דובי לנץ הלך לעולמו בגיל 76

השדרן ועורך המוזיקה הוותיק, שהתמחה בעיקר בתחום מוזיקת העולם, שידר במשך שנים רבות בגלי צה"ל, ובעשור האחרון היה המנהל האמנותי של פסטיבל "ג'אז בים האדום", ושימש כחבר הוועד המנהל של הפורום האירופי של פסטיבלי מוזיקת העולם

זמן צפייה: 00:20

איש הרדיו ועורך המוזיקה דובי לנץ הלך לעולמו אמש (רביעי) בגיל 76, לאחר שנאבק במחלת הסרטן. לנץ עבד שנים רבות בגלי צה"ל כשדרן וכמבקר מוזיקה, אשר התמחה בעיקר בתחום מוזיקת העולם. בעשור האחרון היה המנהל האמנותי של פסטיבל "ג'אז בים האדום", ושימש כחבר הוועד המנהל של הפורום האירופי של פסטיבלי מוזיקת העולם.

לנץ נולד ב-1947 בפתח תקווה, ולאחר שסיים את שירותו הצבאי החל לשמש כעורך המוזיקה בתוכניתה של רבקה מיכאלי ברשת ב'. בשנת 1973 החל לשמש כעורך מוזיקה בגלי צה"ל, ובהמשך כיהן כראש מחלקת המוזיקה של התחנה. בשנת 2014 עבר לשדר בתחנת הרדיו 88FM, ובשנת 2017 חזר לגלי צה"ל, וכן החל לשדר את התוכנית השבועית "פעמיים כי דוב" ברדיו הקצה. לנץ הותיר אחריו אישה, בת ושני נכדים.

דובי לנץ עם רפי רשף באולפני גלי צה''ל, 1989
דובי לנץ עם רפי רשף באולפני גלי צה''ל, 1989 | צילום: משה שי, פלאש 90

שדרן הרדיו ועורך המוזיקה הוותיק יואב קוטנר, אשר שידר לצידו של לנץ בגלי צה"ל וגם ברדיו הקצה, ספד לו בעמוד הפייסבוק שלו: "חברי ומורי דובי לנץ הלך לעולמו הערב. הלב נקרע". המוזיקאי ומבקר המוזיקה שרון מולדאבי כתב: "הוא היה הרבה יותר מראש מחלקת המוזיקה של גלי צהל. הוא החזיק מחלקות שלמות של מוזיקה באוזניים הישראליות. מעצב ומוביל טעם, מגלה עולמות, חלוץ וחדשן".

המוזיקאי דויד ברוזה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "את דובי הכרתי ממש מתחילת דרכי - בגלי צה"ל. הוא ליווה אותי לאורך כל השנים. תמיד התמצא במה שיצרתי בין אם בארץ ובין אם בארה"ב או בספרד - היינו נפגשים ובאתי לספר לו מה אני עושה ומה אני יוצר והוא תמיד ידע. הוא אהב מוסיקה. מכל קצה בעולם - הוא היה חלוץ של מוסיקת עולם בארצנו והביא שירים של אמנים מאפריקה ודרום אמריקה וארה"ב וכל פינה. הוא גם הגיע לכל מוקד ופסטיבל מוסיקלי בעולם הגדול. הכיר אומנים מקומיים וחדשניים וגם לימים היה ליועץ על בפסטיבלים בעולם, כמו גם פרזנטור של קונצרטים נדירים בארץ ובעולם".

"דובי לנץ היה מורה דרך לאלה שלא הכירו מוסיקת עולם ופורץ דרך לאלה שכתבו והתפתחו בארצנו - אני אחד מהם", הוסיף ברוזה, "מוקיר לו על הנאמנות והסקרנות הבלתי נגמרת. אדם נדיר בעולמנו - תחסר מאוד. תודה לך דובי על כל השנים והמוסיקה. תנוח על משכבך".