ביקורת על מתווה ההופעות במתחמי הדרייב אין: "מהלך לא ישים"

משרדי הבריאות הודיע שהתיר להפעיל המתחמים, מבלי שהקהל ישב מחוץ לרכבים. משרד התרבות אישר לחדשות 13 שלא מדובר באישור חדש. המפיק גיא בסר: "אין היתכנות כלכלית - אשליה שפותחים משהו"

זמן צפייה: 00:21

משרדי התרבות והבריאות אישרו היום (רביעי) קיום אירועי תרבות במתחמי דרייב אין. זאת, לאחר שבגל הראשון אושר שימוש במתחמי דרייב אין לצרכי צפייה בסרטים בלבד.

עם זאת, משרד הבריאות הבהיר כי לא תותר חלוקה או מכירת מזון, יציאה לשירותים תתקיים לפי תיאום עם סדרני המזון, אופנועים או רכבים פתוחים לא יורשו להיכנס, קניית הכרטיסים תעשה על ידי אמצעים אלקטרוניים בלבד - ולכל מתחם יוכלו להיכנס עד 200 כלי רכב.

דרייב אין
דרייב אין | צילום: חדשות 13

עם זאת, במשרד הבריאות אישרו הערב לחדשות 13 כי המהלך אושר כבר לפני חודשים, אך לא יצא לפועל משום שלא הייתה לו היתכנות כלכלית. המפיק גיא בסר מקבוצת בלוסטון אמר לחדשות 13 כי "משרד הבריאות אישר לנו את המהלך לפני חודשיים, אבל זה לא ישים ולא כלכלי - ולכן זה לא יצא לפועל. זאת כותרת יח״צ פופוליסטית להראות כאילו הם עשו משהו".

"ההחלטה הזאת לא חדשה, הקהל רוצה לשבת כמו בחו"ל מחוץ לרכב, ואת זה לא מאשרים", הוסיף בסר. "זאת תרבות 'חרטא' ושליפה פופוליסטית מהמותן. אשליה שכביכול פותחים משהו".

מבחינה כלכלית, הקמת מתחמים כאלה דורשת משאבים רבים. מציאת שטח או חניון מתאים, לעיתים יש צורך ביצירת שיפועים בקרקע, הקמת במה או מסך. ההערכה היא שאי אפשר יהיה להקרין סרטים חדשים משום שעד לחזרתם של בתי הקולנוע לפעילות אי אפשר יהיה להפיצם.

בארצות הברית ובאירופה יש מתחמים דומים, גם הם ספגו פגיעה קשה ומעטים מהם פתוחים בימים אלה. מדובר בניסיון למצוא פתרונות לערבי תרבות ובידור תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, וכמובן לאפשר פרנסה לאנשי התרבות והאירועים שרבים אלף מהם איבדו את עבודתם מאז תחילת משבר הקורונה - מאנשי תאורה וסאונד ועד לשחקנים.

משרדי התרבות והבריאות התירו להפעיל את המתחמים, אולם הבהירו כי לא תותר חלוקה או מכירת מזון, וכי מכוניות עם גג פתוח או אופנועים לא יורשו להיכנס. יציאות לשירותים יתואמו עם הסדרנים