היסטוריה ישראלית: מדליית זהב בהתעמלות לארטיום דולגופיאט

המתעמל ארטיום דולגופיאט קטף את מדליית הזהב בתרגיל הקרקע באולימפיאדת טוקיו. זו המדליה המוזהבת הישראלית השנייה בתולדות האולימפיאדה והראשונה אי פעם על מזרן ההתעמלות

זמן צפייה: 04:36

המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב בתרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים. דולגופיאט קיבל ציון של 14.933, הפך למדליסט הזהב השני אי פעם בישראל ויקבל מענק של 500 אלף שקל. מדובר במדלייה השלישית עד כה בטוקיו וה-12 במספר אי פעם לישראל. אולג דולגופיאט. אביו של ארטיום שוחח עמו לאחר הזכייה ואמר לו: "גאה בך בן שלי, עשית היסטוריה, קשה לי לתאר את מה שאני מרגיש".

"אני מברך אותך", המשיך אביו בשיחה. "אתה מוצלח שלי, כל מה שעברת ב-17 השנים האחרונות, בפנים קשה לי לומר מה אני מרגיש. אתה מוצלח שלי ואני אוהב אותך. אנחנו כולנו שמחים בשבילך ומחכים שתחזור".

ראש הממשלה נפתלי בנט עצר את ישיבת הממשלה בעיצומה והתקשר לדולגופיאט לברכו. "מברוק, עשית היסטוריה והבאת לנו גאווה ענקית. בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל - אנחנו כולנו גאים בך ומחכים לחזרתך לארץ כדי לחגוג. תודה רבה והמון הצלחה".

ארטיום דולגופיאט
ארטיום ומאמנו חוגגים את הזכייה | צילום: רויטרס

ארטיום דולגופיאט
ישיבת הממשלה הופסקה כדי לצלצל לזוכה המדליה דולגופיאט | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

זו הפעם הראשונה שישראל משיגה שלוש מדליות באולימפיאדה אחת. עד כה היו שתי אולימפיאדות, שבהן ישראל רשמה שתי מדליות לאורך כל המשחקים: יעל ארד ואורן סמדג'ה בברצלונה 1992 וגל פרידמן ואריק זאבי באתונה 2004.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך אותו בטוויטר: "ארטיום אתה אלוף, עשית היום היסטוריה! מדינת ישראל גאה בך". לאחר מכן התקשר הנשיא למתעמל, "אתה קולט שאתה הראשון בעולם? כל הכבוד".

ארטיום דולגופיאט מדליה
ארטיום דולגופיאט לאחר התרגיל | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי

ארטיום דולגופיאט
דולגופיאט על הפודיום עם זוכי מדליות הכסף והארד | צילום: רויטרס

גם שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "ארטיום עשה הסטוריה באולם ההתעמלות! אני מלא הערכה למתעמל האדיר הזה, שעובד קשה ובצניעות כבר שנים, ומגיע להישג חסר תקדים עם מדליה ראשונה לישראל בענף זה, ולא סתם מדליה - מדליית זהב! יש לאחל לכולנו שדרך ההצלחה חסרת התקדים של ארטיום נוכל לפתח עוד יותר את הענף בישראל".

ארטיום דולגופיאט מדליה
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה | צילום: רויטרס

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כתב גם הוא: "הביא זהב! כל הכבוד לארטיום דולגופיאט, הבאת הישג אדיר וכבוד ענק למדינת ישראל. כולנו גאים בך".

ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט במהלך התרגיל | צילום: רויטרס

 

ארטיום דלגופיאט
ארטיום דלגופיאט במהלך התרגיל | צילום: רויטרס