ישיבת הממשלה נעצרה לכבוד דולגופיאט: "עשית היסטוריה"

ראש הממשלה בנט שוחח בטלפון עם המתעמל שזכה בזהב היסטורי באולימפיאדת טוקיו. השרים מחאו כפיים תוך כדי השיחה. "זה מחמם את הלב", אמר דולגופיאט. הנשיא הרצוג: "קולט שאתה מספר 1 בעולם?"

זמן צפייה: 01:16

המערכת הפוליטית חוגגת עם המתעמל הישראלי שעשה היסטוריה: ישיבת הממשלה הדנה היום (ראשון) באישור תקציב המדינה נעצרה לכבודו של ארטיום דולגופיאט שזכה במדליית זהב בתרגיל הקרקע בהתעמלות באולימפיאדת טוקיו. ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר לדולגופיאט ובירך אותו על ההישג כשבמקביל מוחאים השרים מחיאות כפיים.

"ארטיום, מברוק. כל הכבוד. עשית היסטוריה והבאת לנו גאווה ענקית. איך אתה מרגיש?", אמר בנט למתעמל הישראלי שהשיב: "אני מאוד מרוצה שהגשמתי את החלום שלי וייצגתי את מדינת ישראל בכבוד. אני רוצה להודות לכולם שהיו איתי באותו רגע. זה מחמם את הלב".

בנט משוחח עם דולגופיאט
בנט משוחח עם דולגופיאט | צילום: צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

בנט הוסיף: "עשית פה היסטוריה גדולה. עצרנו את ישיבת הממשלה באמצע כדי לברך אותך כי הבאת את הבשורה הגדולה הזו. בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל - אנחנו כולנו גאים בך ומחכים לחזרתך לארץ כדי לחגוג. תודה רבה והמון הצלחה".

ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט זוכה במדליית הזהב | צילום: עמית שיסל הוועד האולימפי

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם דולגופיאט. "אתה קולט שאתה מספר אחת בעולם?", שאל הנשיא. "אנחנו מתרגשים מאד ואני מברך אותך מעומק ליבי בשם כל אזרחי מדינת ישראל. מדינת ישראל גאה בך מאוד ורוצים לראות אותך פה בירושלים בהקדם. חיבוק גדול".

דולגופיאט הודה לנשיא ואמר: "אני מאוד שמח שכל עם ישראל ראה את זה. עשיתי את זה בשביל כל עם ישראל, ואני גאה לייצג את ישראל". הרצוג סיכם: "הייתה לך תוצאה מדהימה גם אתמול וגם היום, נערות ונערים, כל חובב ספורט, ירצה ללכת בדרכך. אתה מקור לגאווה עצומה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "אני מלא הערכה למתעמל האדיר הזה, שעובד קשה ובצניעות כבר שנים ומגיע להישג חסר תקדים עם מדליה ראשונה לישראל בענף זה, ולא סתם מדליה - מדליית זהב.
יש לאחל לכולנו, שדרך ההצלחה חסרת התקדים של ארטיום נוכל לפתח עוד יותר את הענף בישראל".