ארגנטינה נפרדת: עשרות אלפים חולפים על פני ארונו של מראדונה

רבבות הגיע לארונו של אגדת הכדורגל בארמון הנשיאות בבואנוס איירס. מרכז העיר משותק ושדה תעופה נפתח עבור עיתונאים מרחבי העולם. כלי התקשורת משווים את טקס האשכבה לזה של הנשיא חואן פרון

זמן צפייה: 05:24

אלפי בני אדם פקדו היום (חמישי) את בית הנשיא בבואנוס איירס שבארגנטינה, על מנת לחלוק כבוד אחרון לכדורגלן העבר דייגו מראדונה שהלך אתמול לעולמו לאחר שלקה בליבו, והוא בן 60 בלבד. ארונו של השחקן עדיין מוצב במקום, כך שעל פי ההערכות - כמיליון איש יגיעו לבית הנשיא עד שמראדונה יובא לקבורה.

חלק מהאוהדים שחלפו על ארונו של הכדורגלן האגדי בכו, אחרים הפריחו נשיקות והיו גם כאלו שנשאו תפילה. בשלב מסוים, נרשמו עימותים בין באי המקום לבין השוטרים בשל הפרות סדר. כזכור, עם היוודע דבר מותו אמש, הוכרזו בארגנטינה שלושה ימי אבל לאומיים.

גרושתו ובנותיו של השחקן המנוח קבעו שהארון יוצב בבית הנשיא עד השעה 16:00 (תשע בערב שעון ישראל). אולם, הרשויות ביקשו להאריך את המועד על מנת שלא ייווצרו מהומות בין האוהדים שיגיעו לקחת חלק. גם נשיא פיפ"א ביקש הארכה, כדי שיספיק להגיע לאזור בטיסה.

בינתיים, הרשויות במדינה מנסות להתמודד עם ההתקהלויות ההמוניות שנוצרו גם ליד ארונו של מראדונה וגם בכיכרות הערים, זאת מפני החשש להתפרצות נרחבת של מגפת הקורונה בארגנטינה. בשלב זה, מרכז בואנוס אייריס משותק. כלי התקשורת משווים את טקס האשכבה לזה של הנשיא חואן פרון.

People Mourn The Death Of Argentine Soccer Legend Diego Maradona, In Naples
People Mourn The Death Of Argentine Soccer Legend Diego Maradona, In Naples

הסיבה הרשמית למוות של מראדונה היא כשל חמור במערכת הלבבית, אולם עורך דינו של המנוח ביקש לפתוח בחקירת נסיבות המוות, וטען כי השחקן לא היה תחת השגחה של רופא במשך 24 שעות - למרות שרק בתחילת החודש הוא עבר ניתוח חירום בעקבות קריש דם שהתגלה בראשו. גם רופאו האישי לשעבר של הכדורגלן האשים את הרופא הנוכחי ב"טיפול רשלני".

לכתבות נוספות בנושא >>

"אמן מופלא": כדורגלן העבר דייגו מראדונה הלך לעולמו בגיל 60

שדרן הספורט יורם ארבל נפרד ממראדונה: "תופעה של פעם בדור"

דיווח: כדורגלן העבר דייגו מראדונה הובהל לניתוח חירום

נפרדים מדייגו מראדונה
נפרדים מדייגו מראדונה
נפרדים מדייגו מראדונה
נפרדים מדייגו מראדונה

באיצטדיון במקסיקו סיטי, שם התקיים גמר המונדיאל בשנת 86' ובו הבקיע מראדונה את שני השערים נגד אנגליה, הניחו זר על השער שבו הובקע הגול האייקוני, יחד עם הכיתוב "יד האלוהים". משחק זה, כזכור, הביא לארגנטינה את הזכייה במונדיאל.

נפרדים מדייגו מראדונה
נפרדים מדייגו מראדונה | צילום: רויטרס