הלך לעולמו איש התיאטרון והמשורר דוד לוין

הבמאי המוערך, ששימש כמנהל האמנותי של תיאטרון הבימה במשך 7 שנים, נפטר בגיל 87. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים ו-6 נכדים. לוין ביים עשרות הצגות בארץ ובעולם וזכה בפרסים על עבודתו. בנוסף, הוציא לאורך השנים 12 ספרי שירים

Whatsapp Image 2022 01 30 At 1

איש התיאטרון והמשורר דוד לוין הלך אתמול (שבת) לעולמו בגיל 87. לוין היה במאי מוערך שהשפיע רבות על התיאטרון בישראל והיה המנהל האמנותי של תיאטרון הבימה במשך שבע שנים. הוא אף ביים את המחזה "מלכת האמבטיה" שכתב אחיו הקטן, חנוך לוין. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים ו-6 נכדים.

במהלך השנים עבד לוין בשיתוף פעולה עם שורה ארוכה של אומנים, יוצרים ושחקנים בישראל וביים עשרות הצגות, ביניהן "הכיסאות", "אמא קוראז'", "ווייצק" ועוד. בנוסף, כאמור, ביים את ההצגה "מלכת האמבטיה" שכתב אחיו, המחזאי חנוך לוין, בעקבות מלחמת ששת הימים.

הצגות רבות שביים עוררו שיח פוליטי, תקשורתי ותרבותי בתיאטרון בפרט ובארץ בכלל. במסגרת הקריירה שלו, הוזמן לביים הצגות רבות בבימות מרכזיות ותיאטראות שונים באירופה - בגרמניה, דנמרק ואנגליה. לוין עבד בשנים האחרונות בפסטיבל התיאטרון הבינלאומי החשוב באדינבורו, סקוטלנד, שם ביים עיבוד מקורי שכתב. שחקן התיאטרון והקולנוע הבריטי ג'ימי יואיל היה מועמד לפרס שחקן השנה בבריטניה על תפקידו בהצגה זו.

מחזותיו של דוד לוין תורגמו לאנגלית וגרמנית ואחד מהם אף זכה בפסטיבל הביאנלה של וונציה. לצד עבודתו כבמאי, לוין פעל כמשורר ופרסם לאורך השנים 12 ספרי שירה. ב-20 השנים האחרונות חי לסירוגין בלונדון, אדינבורו ותל אביב עם אשתו אליסון ריאך.