למכירה פומבית: הגיטרה מהקליפ הכי מפורסם בניינטיז - יכולה להיות שלכם

הגיטרה החשמלית ששימשה את סולנה האגדי של להקת "נירוונה" קורט קוביין מוצעת לראשונה למכירה - במחיר שיא של 800 אלף דולר. חלק מהרווחים ייתרמו למרכז לתמיכה בחולים נפשיים. "אחת הגיטרות החשובות ביותר בהיסטוריה של הרוק"

הגיטרה של קורט קוביין שמוצעת למכירה
הגיטרה של קורט קוביין שמוצעת למכירה | צילום: רויטרס

הגיטרה האייקונית ששימשה את סולנה של להקת הגראנג' האמריקנית "נירוונה" קורט קוביין, בקליפ לשיר "Smells Like Teen Spirit", מוצעת כעת לראשונה למכירה פומבית במחיר שיא של 800 אלף דולר, כך פורסם היום (שלישי) במגזין המוזיקה הבריטי "NME".

חלק מהרווחים עבור הגיטרה החשמלית, מדגם "פנדר מוסטנג", ייתרמו למרכז לתמיכה בחולים נפשיים. בריאיון שהעניק קוביין בשנת 1991 למגזין "Guitar World" אמר כוכב הרוק שזו הגיטרה האהובה עליו. "אני שמאלי", אמר אז קוביין, "וזה לא מאוד קל למצוא גיטרות שמאליות איכותיות במחיר סביר".

קורט קוביין
סולן ''נירוונה'' קורט קוביין | צילום: Hulton Archive, גטי אימג'ס

דארן גו'ליאן, נשיא ומנכ"ל החברה שמבצעת את המכירה הפומבית, אמר: "זו אחת הגיטרות החשובות ביותר מבחינה תרבותית והיסטורית, לא רק מהמורשת של קורט קוביין ונירוונה, אלא בכל ההיסטוריה של מוזיקת ​​הרוק. רק לעתים נדירות פריטים בבעלות אישית של קורט קוביין הופכים לזמינים למכירה ציבורית".

פריטים נוספים שהיו שייכים לקוביין יועמדו גם הם למכירה, בהם רכב דודג' מודל 1965. בגיטרה קוביין ניגן, כאמור, בקליפ לאחד השירים המוכרים ביותר של הלהקה מסיאטל, שנכלל באלבומה השני "Nevermind" שיצא ב-1991 והיווה את אלבום הפריצה של הלהקה. קוביין התאבד בירייה באפריל 1994, ומת בגיל 27.