עמרי כספי על ההחלטה לעזוב את ה-NBA: "לא יכול לקחת סיכונים"

שחקן הכדורסל סיפר בריאיון לחדשות 13 על ההחלטה לעזוב את ארה"ב אחרי 10 שנים בליגה הטובה בעולם: "ברקע שהחלטנו, מכבי הייתה מועדפת עלינו יותר מכל מקום אחר"

זמן צפייה: 02:18

עמרי כספי סיפר היום (רביעי) בריאיון לחדשות 13 על ההחלטה לעזוב את ה-NBA ולחזור לישראל ולמכבי תל אביב.

"הייתה אפשרות להגיע למדינה אחרת. אך ברקע שקיבלנו החלטה לחזור לאירופה, מכבי הייתה מועדפת עלינו יותר מכל מקום אחר", סיפר.

כספי הסביר שהחליט לא לחכות להצעה נוספת מקבוצת NBA: "חיפשנו משהו מאוד מותאם אלינו מבחינה מקצועית ומשפחתית. אנחנו מחפשים סוג של יציבות. להגיע לקבוצה ששואפת לנצח לזכות באליפות ולהתחרות ברמות הכי גבוהות. וגם ברמה של המערכת מבחינת הבעלים, וההנהלה, והמאמן שיוביל את הקבוצה קדימה. כשיש יציבות כזאת אפשר לפרוח במשך כמה שנים".

עמרי כספי במדי גולדן סטייט
עמרי כספי במדי גולדן סטייט | צילום: גטי אימג'ס/אימג'בנק

"ברגע שהבנו שדברים פחות זורמים לכיווונים האלה, וכמשפחה היינו צריכים לקבל החלטה, החלטנו לפני כמה ימים שזה הזמן לחזור לארץ", המשיך. "מכבי זה המקום שנתן לנו הרבה לאורך השנים, והעדפנו לחזור ארצה".

בניגוד לעבר, הסביר השחקן, הוא לא ראה ב-NBA כאפשרות היחידה עבורו, כפי שראה בעבר. "אנחנו מתבגרים עם החיים", הסביר. "כדורסל זה הדבר שאני הכי אוהב בעולם מגיל אפס. אבל פתאום אתה מקבל צבעים אחרים בחיים שלך. אני כבר לא בן 25 ויכול לקחת סיכונים וללכת לקבוצה שאולי תגיע לפלייאוף. הייתי צריך לקבל את ההחלטה הכי נכונה בשבילי ובשביל המשפחה שלי".

עמרי כספי מטביע במדי גולדן סטייט
עמרי כספי מטביע במדי גולדן סטייט | צילום: גטי אימג'ס/אימג'בנק

אתמול הודיע הכדורסלן על כך שהחליט לחתום בקבוצת נעוריו מכבי תל אביב לאחר עשור בליגת ה-NBA.

בסרטון שפורסם אמר כספי לאחר החתימה: "האמת אני מאוד מתרגש, לא האמנתי שאני אתרגש ככה. אני חוזר הביתה, אני חוזר למכבי תל אביב. אני חוזר לבית שבו גדלתי ולמדתי מה זה לשחק כדורסל. אני גאה ומתרגש כבר ללבוש את הגופייה של מכבי עם מגן הדוד מאחורה. זו זכות מאוד גדולה. זה המקום שבעצם לימד אותי מה זו ווינריות, מה זו שאיפה וחתירה לניצחון בכל הזדמנות. מכבי החתימה לא רק שחקן, החתימה אוהד, ואני חוזר הביתה".

כספי, שגדל במכבי תל אביב ובה שיחק בצעירותו, חתם בקבוצת ה-NBA "סקרמנטו קינגס" ב-2009. מלבד סקרמנטו, שיחק במשך השנים גם בקליבלנד, יוסטון, ניו אורלינס, מינסוטה, ממפיס וגולדן סטייט. בשנה שעברה, כששיחק בממפיס, קיבל כספי בטקס שנערך לכבודו לפני המשחק מול גולדן סטייט את טבעת אליפות ה-NBA, כהוקרה על תרומתו לקבוצה שבה שיחק קודם לכן.

במקביל לקריירת המשחק בחו"ל כספי משחק בנבחרת ישראל, בה הוא משמש כקפטן משנת 2015.