"צריך קולינריה מפותחת": כך הפך שוק הכרמל למעצמת מזון

בשנים האחרונות נפתחו במתחם המרכזי שבתל אביב מסעדות, מעדניות ודוכני אוכל, שהם הרבה מעבר לעוד חומוסייה והפכו את המקום לתוסס יותר מבעבר, אך מאיימים על אופיו המסורתי

זמן צפייה: 11:00

בשנים האחרונות נפתחו בשוק הכרמל שבתל אביב עוד ועוד מסעדות, מעדניות ודוכני אוכל מעוררי תיאבון, שהם הרבה מעבר לעוד חומוסייה או קבב בפיתה - איטלקיות, מקסיקניות ותאילנדיות, בתי קפה וברים, שמושכים חובבי גורמה מכל הארץ.

שוק הכרמל הפך מעוד שוק שגוררים בו עגלת קניות עמוסה למתחם קולינרי תוסס, שמתחרה בקלות בסנצת האוכל של שוק מחנה יהודה בירושלים. "מצרכי מזון בסיסיים זה לא מספיק, צריך שיהיה בשוק גם קולינריה יותר מפותחת, והשינוי הזה עובר בשנים האחרונות גם דרך שוק הכרמל", הסביר אסף שלו, מדריך סיורים קולינריים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהפכת המזון החלה: האם תדעו כמה קלוריות יש במנות שמגישים לכם?

מדריך למהפכת סימון המוצרים: איך לדעת מה לקנות – וממה להיזהר?

מרוסיה באהבה: הצצה למסיבת ה"נובי גוד" היוקרתית בישראל

לילי בן שלום, בעלי מסעדת ראצ'ה בשוק הכרמל
לילי בן שלום, בעלי מסעדת ראצ'ה בשוק הכרמל | צילום: חדשות 13

בשנות ה-50 וה-60, שלושה עשורים אחרי שהקימו בשוק יהודים מרוסיה את הדוכנים הראשונים ברחוב, קיבע הכרמל את מעמדו כשוק המוביל בתל אביב. אחר כך גילו אותו גם הפוליטיקאים במסעות הבחירות שלהם, שהרי מה שווים פוליטיקאים - בלי חותמת העממיות?

עם זאת, למצוא את הדוכנים המקושרים עם לקילשאות השוק המוכרות, זה כבר אתגר לא פשוט. "שוק לא מריח כמו בשמים, יש קצת סירחון - וזה היופי", סיפרה לילי בן שלום, בעלי מסעדת ראצ'ה. אז מה יעלה בגורל השוק בשנים הקרובות? האם יצליח לשמור על הריחות והטעמים המקוריים שלו או שיהפוך לעוד מתחם בילויים ממותג ואופנתי? נצטרך לחכות ולראות.