רגע לפני יום הולדתה ה-100: השחקנית בטי וייט הלכה לעולמה

אגדת התרבות האמריקנית נפטרה בגיל 99, אחרי קריירה ענפה שהשתרעה על פני יותר משבעה עשורים. וייט זכורה בעיקר בזכות תפקידה בסדרה "בנות הזהב", ובמרוצת השנים זכתה בשבעה פרסי אמי ובפרס גילדת שחקני המסך על מפעל חיים

זמן צפייה: 02:53

מותה של אגדה: השחקנית והזמרת האמריקנית בטי וייט הלכה לעולמה היום (שישי) בגיל 99, כשבועיים וחצי לפני יום הולדתה ה-100. במהלך הקריירה הענפה שלה, שהשתרעה על פני יותר משבעה עשורים, זכתה וייט בשבעה פרסי אמי, והיא זכורה בעיקר בזכות דמותה של רוז ניילנד, אותה גילמה בסדרת הטלוויזיה האיקונית "בנות הזהב".

וייט נולדה בינואר 1922 באילינוי למשפחה עם שורשים מדנמרק ומיוון, שעברה בין מקומות שונים ברחבי ארה"ב במהלך השפל הגדול, עד שהתיישבה לבסוף בלוס אנג'לס. הופעת הבכורה הטלוויזיונית שלה נערכה ב-1949, כשהחלה להנחות את התוכנית "הוליווד בטלוויזיה". תפקידה המשמעותי הראשון בקולנוע היה בסרט "Advise & Consent" מ-1962.

בטי וייט
בטי וייט | צילום: רויטרס

ב-1985 החלה וייט להשתתף בסדרה הקומית "בנות הזהב", ששודרה במשך שבע עונות וזכתה להצלחה רבה, ולאחר מכן קיבלה תפקידי אורח בסדרות רבות, ביניהן "אלי מקביל", "משפחת סימפסון" ו"מופע שנות ה-70". ב-1988 קיבלה כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד, ובשנת 2010 קיבלה את פרס גילדת שחקני המסך על מפעל חיים. בריאיון האחרון לפני מותה אמרה וייט שהיא מרגישה "ברת מזל להיות במצב בריאותי כל כך טוב".