"אנחנו לא ניפרד לעולם": יהודה בארקן הובא למנוחות

בני משפחה וחברים קרובים הגיעו ללוות את ענק הקולנוע הישראלי בדרכו האחרונה. אלמנתו: "היה בעל נתינה אינסופית ורצון לשמח". יו"ר איגוד האומנים: "איחדת את העם דרך היצירה והתרבות שלך"

זמן צפייה: 04:55

יהודה בארקן, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים ביותר של שנות ה-70 וה-80, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין שברחובות. בארקן, שהלך אתמול לעולמו לאחר שאושפז במצב קשה בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה, הותיר אחריו שלושה ילדים ואישה. בין יצירותיו: "צ'רלי וחצי", "חגיגה בסנוקר", "אבא גנוב" ועוד. סרטיו זיכו אותו בפרס מפעל חיים מהאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

אשתו, אילנה בארקן, ספדה לו: "יש את יהודה מהסרטים, הסדרות והשלאגרים, ויש את יהודה שפנה לכל אדם ושימח את הנשים המבוגרות. יש גם את יהודה שלי, כל כך קשה לי לדבר עליו בלשון עבר". "בחודש הראשון לנישואינו שאלת אותי איזו מתנה אני רוצה לפסח, אז הצבעתי על שרשרת בצורת לב מזהב מחלון הראווה. יהודה הסתכל לי בעיניים ואמר: 'בכסף הזה אפשר לקנות שרשרת ואפשר לשמח משפחה קשת יום'". עוד אמרה אשתו: "הייתה לו נתינה אינסופית ורצון לשמוח. הוא חיבר וקרב לבבות. אנחנו לא ניפרד לעולם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ בקבינט הקורונה: "לא יכולים לממן קפסולות בכיתות א'-ב'"

בשל הפגיעה בתיירות: הממשלה אישרה להחריג את ים המלח ואילת

בן 11 נדבק בקורונה ואושפז בטיפול נמרץ: "זקוקים לתפילות"

יהודה בארקן
יהודה בארקן | צילום: חדשות 13

"אבא, התקשרו אלינו ממחלקת הקורונה בבית החולים בו היית מאושפז ואמרו שזה אולי הסוף", ספדה לו בתו הודיה והוסיפה: "שכבת שם חסר אונים. אני לא רגילה לראות אותך ככה - בלי החיוך שלך והשמחה שכל כך אפיינה אותך. מעבר לשחקן מדהים, היית אבא מדהים. עצוב לי שלא למדתי להעריך אותך יותר".

בנו, רועי בארקן אמר בלוויה: "זה בלתי נתפס שלא נצחק עוד ביחד מהבדיחות הפרטיות שלנו. אני מקווה שאתה רואה מלמעלה כמה אהבה אתה מקבל. זה מדהים בכמה אנשים נגעת במהלך החיים שלך", והוסיף: "אבא, אתה בטוח שזו לא מתיחה? שלא תצא פתאום מאחור ותגיד לכולם: 'אכלתם אותה!'".

יענקל'ה מנדל, יו"ר איגוד האומנים אמר בטקס ההלוויה: "אם אתה היית שומע את כל הטלפונים של חבריך האומנים שרוצים לבוא להלוויה, אנא, תדמיין שכל חבריך עומדים כאן היום. אין אחד שלא אוהב אותך, אין אחד שלא היית איתו כמו אח. כשאני מסתכל על היצירה שלך, אתה איחדת את העם דרך היצירה והתרבות שלך. אין ימין, שמאל, דת, גזע או מין - כולם בלי יוצא מן הכלל אהבו את יהודה בארקן".

בד בבד, זאב רווח נפרד היום מחברו ושותפו ליצירה בשיחה עם חדשות 13: "אנחנו היינו בנויים מצחוק והצחוק זה השמחה של החיים. ואני שמח שיזכרו אותנו תמיד עם צחוק. יזכרו את יהודה בצחוק וגם אותי בצחוק. כי אנחנו היינו זוג, תמיד היינו מאוחדים כזוג. אף אחד לא יכל לראות אותנו מופרדים".