כשהיא חייבת ניצחון: מכבי תל אביב מתארחת אצל באיירן מינכן

הצהובים יגיעו למשחק מול הקבוצה המפתיעה מגרמניה כשהם יודעים שנותרו להם מעט הזדמנויות להישאר בתמונת ההצלבה. אילו אקסים יעשו להם בעיות - ומי צריך לקחת את המושכות לידיים? • כדור מהצד

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי) בגרמניה אצל באיירן מינכן, ותנסה להשאיר את העונה בחיים מול קבוצה חזקה, בעלת שאיפות ליתרון ביתיות בפלייאוף. הישורת האחרונה של העונה כבר כאן, והצהובים אינם מגיעים אליה בנקודת פתיחה טובה. למעשה, הם יזדקקו ליכולת מעולה וגם ללא מעט מזל כדי להצליח להשתחל לאחד המקומות שמובילים להצלבה. לרוע מזלם, הם ניצבים כבר הערב מול משוכה לא פשוטה בכלל, מול קבוצה לא נוצצת, אך מגובשת וקשוחה.

את הקו האחורי מנהיג וויד בולדווין, שתורם 14.5 נקודות בערב באחוזים בינוניים מהשלוש, לצד 3.9 אסיסטים, אך גם כמעט שלושה איבודים. לידו, פותח בדרך כלל אקס מכבי די. ג'יי סילי, שהגיע באמצע העונה מסארגוסה והתאקלם היטב עם 9.7 נקודות באחוזים מצוינים. מלבדם, הגרמנים מציגים עוד כמה גארדים שמספקים הגנה לוחמת ותורמים גם באספקטים נוספים, בהם ניהאד דדוביץ', שנמצא בספק למשחק, וניק ווילר באב.

אותלו האנטר, מכבי תל אביב
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

בקו הקדמי יש לבווארים שניים מהשחקנים המפתיעים של השנה באירופה – ולדימיר לוצ'יץ' ואקס אלופת ישראל ג'יילן ריינולדס. הסרבי מעמיד ממוצעים של 13.9 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים בדרך למדד 17.8, והוא זכור לאוהדים הצהובים מתצוגת היחיד שלו בהיכל מנורה באוקטובר, כשסחף את קבוצתו לניצחון עם שיא קריירה של 26 נקודות. מדובר בבורג החשוב בקבוצה, הציר המרכזי בהתקפה, וגם בשחקן שסוחט המון עבירות.

הסנטר האמריקני, שאשתקד הציג בישראל יכולת פושרת למדי, וב-12 המשחקים בצהוב סיפק 5.7 נקודות -5.2 ריבאונדים, הקפיץ את הממוצעים שלו בצורה בלתי נתפסת והוא רושם העונה 14.4 נקודות , 6.4 אסיסטים וגם נתון מפתיע של 1.2 חטיפות. המספרים הללו משקפים את השיפור האמיתי ביכולת הקליעה של ריינולדס, שהאחוזים שלו עלו מכל הטווחים, כאשר השיפור המשמעותי ביותר ניכר בעונשין, שם זינק מ-63.2% ללא פחות מ-86.4%. בשל העובדה שמדובר בסנטר, שסוחט הרבה עבירות, אפשר לייחס לשיפור הזה הרבה מהקפיצה שביצע השנה. ועד כמה היא משמעותית? ריינולדס מדורג שני במפעל בנקודות מדד פר 40 דקות, כאשר רק ניקולה מירוטיץ' לפניו – וכל זה מהספסל.

אותלו האנטר, מכבי תל אביב
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

נוסף להם, לרשות באיירן עומדים באזור הצבע גם פול זיספר, שחקן ורסיטלי מאוד שקולע 9.6 באחוזים טובים, ג'יימס גיסט, שמוכר לאוהדי אלופת ישראל היטב משנותיו הרבות בפנאתינייקוס, ומאז שהצטרף קולע 5.7 נקודות לצד שלושה ריבאונדים, לאון רדוסביץ' שקולע 4.3 נקודות למשחק וג'אג'ואן ג'ונסון. הצהובים, שנשענים בעיקר על האנטר בצבע, יתקשו מאוד להתמודד עם העומק הגרמני בעמדות 5-4, ויקוו למשחק יעיל של ז'יז'יץ'.

אולם, גם מצבת הגארדים הצהובים צריכה להדאיג את ספרופולוס. וילבקין אומנם צפוי לשחק הערב, אך הוא אינו כשיר לחלוטין. יובל זוסמן, שסובל מקרע ברצועה הצדית של הברך, ייעדר בחודש הקרוב לפחות, וככל הנראה סיים את עונת היורוליג. בשל כך, אלופת ישראל תולה תקווה רבות בשני הגארדים המובילים שלה אחרי וילבקין – דורסי ובראיינט. לשניים לחלוטין יש את היכולת לסחוף את הקבוצה, אבל חוסר היציבות של הראשון וחוסר המנהיגות של השני - מעלים סימני שאלה רבים.

אלייז'ה בראיינט, מכבי תל אביב בכדורסל
אלייז'ה בראיינט, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

שניהם מעמידים ממוצע זהה של 10.7 נקודות, באחוזים דומים למדי, כאשר בראיינט יותר מדויק מהעונשין. ביתר האספקטים, בראיינט מעט טוב מחברו, וגם מציג הגנה טובה יותר. אולם, נראה שבעוד לו יש תקרה מסוימת, כשדורסי מתפוצץ הוא נראה כמו אחד השחקנים הטובים ביבשת. זה לא קורה הרבה, אבל כשזה כן קורה - הוא בהחלט הופך להיות הדבר האמיתי. כעת, עם הכניסה לחלק האחרון של העונה, ורגע לפני שהקבוצה נופלת לתהום, הגיע הזמן של השניים להוציא את הכדור מהידיים של וילבקין, להעלים את התלות בו - ולקנות את עולמם.