עמיר בניון אחרי ביטול ההופעות: "נמאס לנו, המצב קשה"

הזמר סיפר על המצב הכלכלי הקשה אליו הגיעו הוא וחבריו: "אם אתה לא איזה מיליונר שיש לו לוביסטים בכנסת, אז לא מפצים אותך. רבקה מיכאלי על ההחלטה: "זה הרס, זו בעיטה"

זמן צפייה: 04:33

אנשי עולם התרבות הגיבו הערב (שלישי) על הסגירה המחודשת של ההופעות, שהכניסה רבים מהעובדים בענף למצוקה כלכלית קשה.

"אני מכיר אנשים באופן אישי, כולל הנגנים שלי, שהם נשואים ואין להם מה לאכול", סיפר הזמר עמיר בניון, שכתב לאחרונה שיר חדש בעקבות המצב. "אני רואה איפה ואיפה, שאם אתה לא איזה מיליונר שיש לו לוביסטים בכנסת, אז לא מפצים אותך. נמאס לנו, נמאס לנו. אין מצב שאחד מיליארדים ואחד אין לו מה לאכול. המצב נהיה קשה. אני מקווה שלא יתחילו לפרוץ לסופרים בשביל לאכול".

עמיר בניון | צילום: חדשות 13

ארקדי דוכין סיפר גם הוא על מצבו בתקופת המשבר. "התחושה שהכול מתחיל להיות די ליצני. אני אומר ככה, בואו לא נשלם משכנתה, בואו לא נשלם מים, לא נשלם ארנונה, לא נשלם כלום. תביאו כמה לירות לאכול משהו קטן", אמר דוכין, שאמור היה לעלות בקרוב על הבמה שבקיסריה עם "החברים של נטאשה", אבל גם זה בוטל.

"אני רוכב על הלוואה לכאורה נורא מיוחדת שנקראת 'הלוואה עם סבלנות לשנה' שהיא הולכת להיגמר לי בעוד שנייה וזהו, וזה נגמר", סיפר.

מסר קצר מעמיר

פורסם על ידי ‏עמיר בניון - העמוד הרשמי Amir Benayoun‏ ב- יום שלישי, 7 ביולי 2020

 

רבקה מיכאלי באה היום לחזרה נוספת של ההצגה "הדירה של רוזה" עם סנדרה שדה, למקרה שההחלטה תתהפך ותהיה אפשרות לעלות על הבמה בזמן הקרוב. "הימים הם לא פשוטים והערבים לא פשוטים אם לא יוצאים לתיאטרון בערב", סיפרה מיכאלי. "זה מעט שרירותי ההחלטה הזאת, כי התיאטרון הוא אולם מוגן. אז באמת להוריד עלינו את החרב זה החלטה קלה, מהירה והיא מאוד שרירותית אבל הכול חרטא, כמו שאמר השר שלנו".

"ההשפעה על עולם התרבות היא השפעה קשה, היא קריסה. זו לא השפעה. זה הרס. זו בעיטה", הוסיפה מיכאלי.

רבקה מיכאלי | צילום: חדשות 13

דביר בנדק, קרא גם הוא לממשלה לסייע: "תרבות היא לא מותרות ופנאי, תרבות היא הכרח, היא הדבק החברתי שלנו, היא הלחם הנפשי שלנו. צריך איכשהו להשאיר את האנשים האלה בחיים כדי שיחזרו למקצועם ולא למקצוע אחר".

שחקנית התיאטרות הוותיקה, ליה קניג, סיפרה: "התחושה היא איומה כי גם ככה אנחנו נפגענו מההתחלה. כל החבר'ה שעובדים בתיאטרון, סביב התיאטרון, נפגעו מבחינה כלכלית נורא ואיום".