ההפסד שהוביל לקריירה חדשה: כך הפך אריק זאבי לקונצנזוס ישראלי

הקריירה עתירת ההישגים של המדליסט האולימפי הסתיימה לאחר קרב של 43 שניות באולימפיאדת לונדון. מתוך האכזבה הוא הפך למנטור. כעת, הוא מסביר בריאיון לחדשות 13 מדוע הוא אינו בשל לפוליטיקה

זמן צפייה: 10:59

אריק זאבי לעולם לא יישכח את הקרב האחרון שלו באולימפיאדת לונדון, אחרי 43 שניות הוא נכנע וככה הסתיימה לה קריירה מפוארת ועתירת הישגים. אבל מהכישלון הזה צמחה הרצאה המבוקשת שהפכה אותו למנטור לספורטאים, אבל גם למנהלים ולאנשי עסקים.

"הפחד הכי גדול שלי התממש ברגע הזה", שיחזר זאבי את ההפסד בלונדון. "אני שוקע בזה המון, אבל לשבת ולראות את זה זה מכאיב - זה רגיש אצלי". דווקא ההפסד והדמעות שמאפיינות את זאבי הפכו אותו לקונצנזוס ישראלי שזוכה לחיזורים בענף הרצאות ואפילו מצד כל המערכת הפוליטית.

אריק זאבי
אריק זאבי | צילום: חדשות 13

לדבריו של זאבי, "זה היה רגע שמאוד חיבר אנשים אליי, אנשים שלא קשורים לספורט. קיבלתי תגובות אחרי זה כאילו זכיתי במדליה. הייתי המום - חשבתי שעומדים לסקול אותי, שאני אחזור לארץ ואהיה 'מוקצה'. שהיה משהו בזה שדיבר לאנשים".

כאמור, המדליסט האולימפי קיבל כמה הצעות מהפוליטיקה, כשלדבריו שני צידי המפה הפוליטית הציעו לו שיריונים. עם זאת, זאבי הסביר כי "אני לא בשל לזה עדיין, אני מרגיש שהנראות שם הרבה יותר חשובה מהמהות. נגיד, אם הייתי עכשיו שר הספורט, הייתי מנסה לבנות משהו וגם אם אחרי הקדנציה שלי זה יקרה, אני אהיה מבסוט".