אחרי שתרם לרוצח: חנוך, גפן ודוכין ביטלו הופעה עם אריאל זילבר

לאחר שנחשף כי זילבר תרם כסף לקמפיין למען עמירם בן אוליאל, רוצח משפחת דוואבשה, המוזיקאים שלום חנוך, אביב גפן וארקדי דוכין הודיעו כי לא ישתתפו במופע שתוכנן לכבוד יום הולדתו ה-80. גפן: "איני מסוגל לקחת חלק בנירמול והכשר לכאלה כוונות ואמירות"

זמן צפייה: 02:12

אחרי שנחשף כי אריאל זילבר תרם כסף לקמפיין למען עמירם בן אוליאל, רוצח משפחת דוואבשה, המוזיקאים שלום חנוך, אביב גפן וארקדי דוכין הודיעו היום (חמישי) כי לא ישתתפו במופע שתוכנן לכבוד יום הולדתו ה-80 של זילבר.

"לצערי אינני יכול לקחת חלק על במה אחת עם אריאל זילבר שאותו אני מכבד כיוצר ואמן", כתב גפן בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, "יש גבולות שאסור לחצות והם נחצו, אלו ימים בהם נלחמים על דמותה של ישראל, על אחדות מבורכת, סבלנות והנמכת הלהבות, איני מסוגל לקחת חלק בנירמול והכשר לכאלה כוונות ואמירות".

זילבר הגיב לאירועים בעמוד הפייסבוק שלו: "אני תרמתי למלחמתו של עמירם בן אוליאל לחפותו, תרמתי בכדי להגיע לחקר האמת וכל ישראל ערבים זה לזה וזהו. עכשיו לגבי הביטולים של חבריי שלום חנוך ואביב גפן, אני יודע את דעתם הפוליטית וזה לא מנע ממני להזמין אותם כאורחים למופע שלי, יש להם שירים יפים ואני מכבד אותם והם מופיעים ושרים, ואין פה טריקים וחבל שעירבו דברים שלא קשורים לאמנות. כל טוב כתיבה וחתימה טובה לכל עם ישראל וכל ישראל חברים".

שלום חנוך
שלום חנוך | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אביב גפן במופע ''נשף רוק'' בפארק הירקון
אביב גפן | צילום: קוקו, פלאש 90
ארקדי דוכין
ארקדי דוכין | צילום: משה שי, פלאש 90

המופע לכבוד יום הולדתו ה-80 של זילבר, בהפקתו של לואי להב, צפוי להתקיים ב-25 באוקטובר בהיכל התרבות בתל אביב, בהשתתפות אורחים רבים. זילבר וחנוך, כידוע, שיתפו פעולה בלהקה המיתולוגית "תמוז", שהוציאה אלבום אחד בשנת 1976.

אריאל זילבר
אריאל זילבר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתחנת הרדיו גלגלצ מתוכננת תוכנית מיוחדת לרגל יום הולדתו של זילבר, ומהתחנה נמסר היום: "גלגלצ לא מחרימה אף אמן או אמנית על רקע הדיעות שהוא או היא מחזיקים בהן. התחנה דוחה מכל וכל את התמיכה, בכל צורה, ברוצח מורשע. עם זאת, בדומה ליצירתו של רוג׳ר ווטרס, אנו מאמינים שהמציאות מורכבת וניתן להעריך מוזיקה של יוצר גם כשעמדותיו מעוררות בנו תחושות קשות. לא ניתן להתעלם מתרומותו העצומה של זילבר למוזיקה הישראלית שאינה שנויה במחלוקת. לכן, הספיישל ישודר כמתוכנן, תוך התייחסות והבעת הסתייגות חריפה במהלך השידור מצעדו של זילבר".